kitkät skrev 2014-04-29 19:21:05 följande:
Pagnie,
Jag saknar dig också, men det känns som att tiden till att sitta här och skriva inte längre finns, i alla fall inte i samma utsträckning som när hela ens liv kretsade kring bröllopsplanering. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag kan sakna dom tiderna ibland. Inte planeringstiden, men att planera med er, diskutera och bolla ideér, göra listor (som jag och du gjorde tillsammans) etc. Det var en rolig tid vi delade ihop!
Vad tänkte ni köpa till bebisen i Ullared? Jag har aldrig varit där... kanske värt att åka dit när man väntar barn. Haha. Det är väl dyrt med bebisgrejs annars.
Vi mår bara bra, har kommit i ordning mer och mer här hemma och nu äntligen börjar det kännas som ett riktigt hem. Och så måste jag erkänna att vi börjar bli lite sugna på barn. Men det kommer när tiden är inne för oss! :)
Kanske kan tajma in det till när du och Rami flyttar till Örebro så kan vi hänga ihop med barnen? Och om vi får en pojke så kan vi tvinga dom att bli kära i varann. Och så blir vi släkt och lever lyckliga i alla våra dar. Haha.
Det måste kännas väldigt speciellt att vänta första barnet. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Det går nog inte att jämföra med något annat.
Börjar du bli nervös inför förlossningen? Eller känner du dig lugn?
Någon annan som väntar barn och vill berätta för oss?
Föresten, jag kom att tänka på Mustikka häromdagen. Det var längesen vi hörde något från henne. Hoppas hon mår bra!
Ja det hoppas jag så det inte bara är jag som sitter och tänker på dom gamla tiderna ;) jag tror vi alla saknar det där lite.
jag skickade ett mejl till dig också kitkät om du inte såg det.
Oh i ullared ska vi köpa allt "smått", typ täcke, kudde, sängkläder, vagnmobil, sängmobil, dinglisar, babygym, handdukar, salva, olja, duschcreme, amningsinlägg, blöjor och massa sånt. Som sagt vi har ju bara köpt det stora och kläder än så länge.
hihi ja jag förstår det. det är fantastisk speciellt att vänta första barnet. tror inte alls att det blir likadant med andra faktiskt. du det låter som en bra idé. jag beställer en pojke från er då. hihi
nej jag är faktiskt rätt lugn inför förlossningen ändå. trodde jag skulle vara mer nervös men det känns helt okej. just nu vill jag bara att tiden ska gå snabbare så att vi faktiskt är där någon gång.
ja jag har också tänkt på mustikka. dom försökte ju med barn. hoppas det går bra för dom. skulle vara roligt att höra av henne.
när var det ni skulle åka utomlands igen? ni hade väl fler resor planerade?