kitkät skrev 2014-02-07 20:26:00 följande:
Hej tjejer,
Pagnie, kul att följa din resa. Har ni tänkt ut några namn ännu till flickan? Hur resonerade ni när ni valde att ta reda på könet? Var det självklart för er båda? Vi har inte ens börjat försöka bli med barn, men jag vet inte om jag skulle vilja ta reda på könet när och om vi är där men samtidigt kan jag tänka mig att det känns mer verkligt om man vet könet på barnet i magen. Då blir det ju en "person" och inte bara ett foster. Om du förstår hur jag menar. Men jag vet inte...
Vi får vår bröllopsfilm snart. Fotografen har varit på semester så det har blivit lite försenat. Men hur kändes det för er att se bröllopsfilmen? Overkligt? Jag bävar på något sätt att se vår bröllopsfilm, känns som att det kommer bli väldigt känslosamt. Jag tänker på bröllopsdagen varje dag och har inte förlikat mig med tanken på att det är över, att jag aldrig mer kommer få uppleva den dagen igen. Och att den dagen var vår bröllopsdag och nu är det förbi. Och det känns på något sätt som att dessa känslor kommer förstärkas av att se bröllopsfilmen och inse att det verkligen har hänt. Eller så kommer det vara en hjälp att inse faktum. Haha.
Hur behandlar livet er annars? Här rullar dagarna på snabbt, det känns som det knappt hinner bli måndag innan det är fredag igen och helgerna går ännu fortare. Denna helg ska jag bara ta det lugnt. Min man jobbar hela helgen.
Är det någon mer än jag som saknar Mustikka? Hoppas att få höra från henne snart!
ja det är roligt. nu har mer än halva tiden gått så det känns som att det kör på. innan jag blev gravid så ville jag inte veta men rami ville. sen när jag väl blev gravid ville även jag veta. Kändes självklart då det blir lättare att köpa saker. jag är inte sån som köper könsneutralt, och hade jag gått och trott att det var en pojke i 9 månader och ut kom en flicka så hade jag nog blivit lite chockad minst sagt. så det känns skönare att veta.
Det blev som du säger också mer verkligt. det blev en riktig person och hon är ju vår prinsessa nu. Blev som sagt helt annat.
Hon kommer att heta Parmida. har som sagt vart bestämt sen 2010. rami kom på det namnet. betyder prinsessa så det var väldigt passande.
så vi pratar ju bara om henne som Parmida.
vad roligt att ni snart får er film. men det är som du säger väldigt ledsamt att veta att man aldrig får uppleva den dagen igen. men ja man får hitta andra saker. som att skaffa bebis. ;)
livet rulla på som vanligt. var hos barnmorskan igår och fick höra hjärtljud. underbar känsla kan jag lova.
nu har halva tiden passerat och nu är det bara 19 veckor kvar. känns som länge fast ändå inte. men det kommer nog gå snabbt.
barnvagnen ska levereras nästa vecka så jag är så spänd. sen är det ju dags för diverse annat som säng och grejer. så hela min värld kretsar ju kring detta. det blir ju så. inte så roligt att höra på kanske men det är ju så det blir.