Goli
Det var verkligen underbart! Vi tog fler bilder med kameran. Ska försöka få upp dem. La över de på datorn senast igår.
Men bilder gör verkligen inte öarna rättvisa. Speciellt inte med oss som riktiga amatörfotografer. haha...
Men vi är också inne på en karibien kryssning 2 veckor. Vill se S:t Maarten bland annat. Och Bahamas (fast där vill jag spendera mer än några timmar!). Får se hur det blir med det och när. Man vet ju aldrig vad som händer. Men får vi välja så blir det nästa höst någon gång. Samtidigt vill vi åka till USA snart också och det helst innan nästa höst. Så vi får se...man har ju ett jobb också och begränsad semester dessvärre haha...
Hur går det för dig med jobb? Hur mkt har du nu kvar av AT:n?
Chamelius
Välkommen hit!
Så avis jag är på dig som planerar bröllop. Kan sakna det ibland även om jag älskar att ha det som ett fint minne att titta tillbaka på
Kan berätta lite om vårt bröllop. En kort version, den långa ska finnas här i tråden någonstans bakåt med bilder.
Vi är syrianer och gifte oss i oktober-13 och hade vigseln i St Petrus & Paulus Ortodoxa Kyrka och sedan festen i tillhörande festvåning (Hallunda festvåning). Vi hade ca 350 gäster. Precis lagom! Vi hade en grym festarrangör som verkligen var med i varenda del av processen. Han fixade precis allt vi bad honom fixa. Supernöjd med florist och dekoratör också! Och maten var super!
Vi hade liveband. Josef Özer. Han och bandet satte verkligen pricket över i:et på festen! Han tillsammans med gästerna skapade en fantastisk stämning!
Hursomhelst, när det kommer till smink och hår så hade jag Gabriella Elio som sminkade mig. Lorens (Lorenzo) från Södertälje fixade mitt hår. Båda kom till det hotell jag bodde på. Kan verkligen rekommendera båda! Gabriella är otroligt duktig och väldigt jordnära och lugn när hon arbetar. Lorens ser precis vilken frisyr som funkar till ens ansiktsform och försöker även bilda sig en uppfattning om hur man är som person för att få till en look som matchar en. Kändes som han hade koll på helheten. Även hur klänningen såg ut osv. Som sagt, rekommenderar starkt! Jag hade i löshår. Clips. Han hade inga problem att jobba med det.
Jag tror den du menar är Pagnie. Minns inte vad hennes make up artist/frisör hette nu. Jag provade henne själv också men har glömt helt vad hon heter.
Men gör verkligen provsmink/hår innan. Det är min rekommendation. Jag hann inte prova Lorens eftersom jag bokade honom efter missnöje med den som jag nu inte minns vad hon heter (säger inte att hon inte var bra. Men det var inte vad jag väntade mig). Smink lyckades jag göra en provsmink 3 dagar innan bröllopet. Men kände mig relativt säker med Gabriella även utan provsmink.
Anyway, fråga på om det är något du undrar. Du har gott om tid kvar men tiden går fortare än man tror.
Har ni bestämt antal gäster än på ett ungefär eller?