kitkät skrev 2013-02-20 14:26:49 följande:
Lavelii,
Välkommen att joina oss! Här har du en till syrian! :)
Vad kul att få lära känna lite syrianer här på BT. Jag ska dock gifta mig med en svensk man, så vi kommer hålla ett syrianskt/svenskt bröllop.
Cleopatra är en väldigt fin lokal, vi var på bröllop där för några veckor sedan. Men jag tycker faktiskt att Hallundas festvåning är minst lika fin! Vi hade först tänka hålla bröllopsfesten i Hallunda, eftersom jag verkligen gillar den lokalen - men tyvärr så har vi för få gäster för just den lokalen. Den rymmer ju upp till 1000 personer, så med våra ynka 200 gäster så hade det sett riktigt tomt ut.
Men vi förälskade oss till slut i Panorama och ska nu alltså hålla vår bröllopsfest där, den 27/9.
Hur många gäster kommer ni bjuda ungefär? Vilken sångare har ni bokat?
Om ni kan tänka er att hålla bröllopsfesten på en fredag så är det säkert ledigt fler datum i september & oktober. Vi ska gifta oss på en fredag.
Hej!
Vad kul med en till syrian ja!
Och kul med lite bland bröllop. Har varit på flera svensk/syrianbröllop och det brukar bli riktigt kul! Grattis
Cleopatra lokalen är fin. Jättefin. Men jag tycker nästan den "tar över". Känns lite för mkt på något sätt. Utan tvekan på att man får ett vackert bröllop där men frågan är hur "personlig" den blir. Känns som de flesta bröllop i den lokalen blir lite lika, om du förstår hur jag menar?
Jag har också fastnat på Hallunda lokalen. Så det blir nog den! Den är mer eller mindre fastspikad. Men delar av släkten (du vet hur syrianer kan va!!) tycker ju så klart att Cleopatra är det bästa valet. Men som jag och fästmannen sagt så är det VI som ska gifta oss ingen annan! Går inte att nöja 400 pers liksom!
Har fortfarande inte fått tag i Panorama och då har jag försökt nå dem FLERA gånger så jag gav upp till slut. Det är i så fall den lokal jag tycker bäst om efter Hallunda. Men men... Fixar de kyrka och så också eller får ni ordna det själv?
Vi har bokat Josef Özer (standard inom min släkt och även fästmannens känns de som haha!) och blir väl som sagt en 400 pers så jag tror Hallunda är perfekt storleksmässigt!
Det stämmer att det fanns några lediga datum på fredagar, men vi vill ha de en lördag.
Har du varit på bröllop på Hallunda? Eller träffat arrangörerna? Hört att det ska vara riktigt bra. Men att fotografen/filmteamet är så där...så det tänkte jag eventuellt ta bort då...