Orientaliskt bröllop
Vad kul att ni kommit igång på riktigt med planeringen nu. Så fort kyrka & lokal är bokade så flyter allt på!
Vi kommer att fotograferas efter vigseln. Vi ska vigas kl 16.30 i Mariefreds kyrka, så vi kommer att fotograferas i Mariefred - det är en underbart vacker stad med mycket vatten, natur och ett fint slott! :)
Vi vill inte se varandra innan vigseln och därför så var det ingen diskussion om huruvida vi ska fotograferas före eller efter vigseln.
Vi bor båda två i Örebro, men jag kommer att vara i Sthlm hos mina föräldrar och göra mig i ordning på bröllopsdagen och vi har tänkt att han & hans bestmans ska bo på hotell natten innan bröllopet, i Sthlm, så kan dom göra sig i ordning på hotellrummet innan vigseln! Kanske kan ni också göra något sånt? Så kan din man bo på hotell med sina bestmans i Sthlm och så kan ni mötas upp innan vigseln för fotografering!
Tack!
Jag vill egentligen inte heller att vi ska se varandra innan vigseln men vår vigsel blir ganska sen... 6 el 7... (Afram rekommenderade 7, eftersom kyrkan och lokalen sitter ihop ju... Om vi har de 6 så är folk i lokalen redan strax innan 7...det kanske blir lite tidigt).
Så det ser ut som att vi kommer få ta bilder under dagen och sen efter åt också...kan bli fint och ha några foton när det är mörkt ute också (om vädret tillåter så klart! Jag misstänker att det kommer regna haha!). Äh, vi får se...Ska fundera lite på de med tiden.
Jag tror att vi kommer göra så att jag kommer bo på hotell med min familj och delar av släkten från Malmö...det går dessvärre inte att sova hemma i mitt föräldrahem eftersom dem ju bor ända nere i malmö. Det är lite synd men så är det. Jag bor nu i Nyköping, så kanske att jag behåller lägenheten här en månad längre och på så sätt kan jag och familjen vara här dagen innan och sen åka tidigt på morgonen till sthlm direkt till hotellet där vi alla ska fixa oss, så möter frisör och sminkör oss där...
Mannen kommer nog ta in på hotell dagen innan så som du sa. Dels också för att så många på hans sida bor i utlandet och alla som reser in hit kommer hålla sig på hotell i sthlmområdet och förmodligen inte åka till mannens; Linköping.
Aja, det ordnar sig alltid... är bara så glad att vi ska bli man och hustru!! )