Viola skrev 2013-04-24 23:38:05 följande:
Jag ska göra det och återkomma till dig...
Okej, då gifter vi oss med 3 veckors mellarum, 16 november är vårat datum, men vi har inte spikat lokal än, eller jo, jag har gjort det, men är lite osäker!!
26 okt var det datum jag tittade på först, men jag och min blivande jobbar med så små marginaler för tlllfället och jag sköter bröllopsplanering och lägenhetsvisningar helt på egen hand just nu, att 3 veckor gjorde mycket för oss. Det ger oss liiite längre tid att fixa med allt inför.
Men 26 oktober var som sagt mitt första val, höstigt väder, solen går ner sent (ca 17.10)...Medans solen går ner ca 15.15 den 16 november. Ja, du ser vilka konstiga grejer jag kollat upp, solens nedgång!! Haha, men sånt är viktigt att veta vad gäller planering av fotografering osv.
Vad kul med Hallunda Festvåning, förlåt om du redan har skrivit det, men är det den nyrenoverade festvåningen?
Jag förstår dig helt!
Vi började med att kolla augusti, men då visade det sig att min svägerska (hans syster) skulle föda i Juni/juli och de bor i USA vilket skulle innebära att hon eventuellt då inte skulle kunna komma, vilket ju absolut inte var OK! Så vi tänkte då slutet på september, men då var inte sångaren ledig samtidigt som någon av lokalerna vi titta efter...så efter många om och men så blev det oktober! haha... Men det är jag i dagsläget väldigt glad för!!
Hade aldrig hunnit med annars med tanke på att vi på allvar började planera i januari (lite sena alltså). Var precis färdig med min utbildning typ då och sen Helt nytt jobb (för min del), hitta fin lägenhet, fixa bröllop med allt vad det innebär tar ju all tid i världen!
Men samtidigt vill jag ju liksom ha oktober NU!
Det var verkligen efterforskat haha
Jag tackar för infon! Så mycket har jag inte hunnit kolla upp men det stämmer ang fotograferingen (som vi ska ha innan vigseln, hur har ni tänkt?). Jag bara hoppas att det inte regnar och att det är just fina höstfärger!!
Yes, Hallunda är den nyrenoverade festvåningen. Har fått se lite för två veckor sedan hur den kommer se ut...men då hade inte golvet rivits än... men ser verkligen ut att bli superfint!!! Så glad
)
Om nu bara Afram (som håller i lokalen) hade kunnat höra av sig till mig så hade jag varit gladare... försökt nå honom men men...
Vart har ni preliminärbokat?