kitkät skrev 2013-06-20 02:24:34 följande:
Pagnie,
Vilken tid slutar du? Jag jobbar alltid 11 timmar - så jag börjar 20 och slutar kl 7. Det är ganska drygt. När jag jobbade inom missbruksvården så jobbade vi natt mellan kl 21.30 - 7.
1,5 timma gör stor skillnad faktiskt. Man hinner göra mer på dagarna innan man ska iväg i alla fall. Så som jag jobbar nu så kommer jag hem 8 på morgonen, sover, vaknar vid 14-tiden tidigast och sedan åker jag iväg igen kl 19. Det är rätt så drygt.
Men det är jobbigt att jobba som du gör nu, visst?
Ett tag så jobbade jag också dag/kväll/natt/sovande jour kombinerat, så på en vecka så kunde jag jobba flera olika skift. Det var inte så kul!
Det är mycket lättare att jobba ett skift, så som jag gör nu när jag bara jobbar natt. Men det är nog inte långvarigt. Jag går ju på ett sjukvik. och hon som jag går för kommer tillbaka i augusti verkar det som, så då kommer jag gå tillbaka till att jobba flera skift. Men förhoppningsvis så löser det sig för mig med jobb snart, så jag får ett fast schema! Det är inte kul att gå som vikarie!
jag slutar kl 7 så jag är hemma till kvart över ungefär. så det är skönt måste jag säga.
ja men det gör ju verkligen det. Förra sommaren jobbade jag ju bara natt och det gick bra. nu är det ju som du säger mycket jobbigare.
men jag jobbar nästan aldrig natt. två nätter nu. hade 3 i maj och har inga fler inbokade under sommaren vilket känns skönt.
skönt att sova med min älskade måste jag säga. det gör mycket.
nu tycker jag ju bättre om att jobba dag och kväll.
men inatt har varit sååå segt, inte mycket att göra på barnakuten idag. men snart hem och sova. sååå skönt