kitkät skrev 2012-10-19 16:32:01 följande:
Det där klippet har jag också sett! Det är hemskt, alltså vad gör man i en sån situation? På riktigt, vad gör man? Alla har ju en perfekt bild av hur ens bröllop ska vara, men den här stackars bruden fick sin bild kastad i sjön (bokstavligt talat). Jag vet ärligt talat inte vad jag hade gjort om jag vore hon. Usch, jag vill inte ens tänka på det.
Det företag där vi har bokat bil hyr inte ut bilarna utan chaufför! Jag ringde dit idag och bekräftade bokningen. Så nu har jag bockat av det på listan! Nästa steg är DJ, live-band och fotograf! Eftersom min fästman är svensk, så vill vi ha både svensk/engelsk musik samt syriansk musik. Så vi kommer nog anlita en DJ som ska spela lite svensk/engelsk musik och så kommer vi ha ett syrianskt live-band som spelar större delen av bröllopet. Tyvärr så kostar syrianska live-band väldigt mycket, men en familjevän har bra kontakt med ett syrianskt band som jag alltid drömt om att ha på mitt bröllop, så han kanske kan fixa lite kompispris till oss!
Får man fråga vart du och din fästman pluggar? Känns det inte frustrerande att planera ett bröllop på avstånd?
Jag hade antagligen bölat sönder mig! Tänk att planera i typ ett år för att allt ska vara perfekt och så händer en sån liten liten grej som påverkar allt... usch!!!! Håller med, känner nästan gråten i halsen bara jag försöker föreställa mig det!
Ja, jag tänkte nästan det. Iaf inte de som hyr ut limousine och veteranbilar. Det var därför vi tänkte hyra från en "vanlig" hyrfirma men vi får väl se vad de har för ngt. I ert fall är det mer logiskt med limousine iom att ni e så många och att ni måste åka så långt. Men för oss känns det lite surt att lägga ut så mycket pengar när allting kommer vara jättenära och att vi inte alls kommer tillbringa så mycket tid i bilen. Vi viger oss borgerligt i Sollentuna, kommer fixa hår o smink där också antagligen och sen ligger lokalen typ en kvart därifrån med bil. Men samtidigt vill man ju göra en fin entré oxå... Äh, annars är det bra bussförbindelser så vi kan ju alltid åka kommunalt, hahaha! Det vore väl ändå något?
Vad roligt att ha det band du drömt om! Då e det definitivt värt pengarna, tycker jag! Sen e det en jättebra idé att ha så mkt blandad musik som möjligt OCH att ha en dj. Var på en kompis bröllop och där fixade de musiken själva men det såg så jobbigt ut att behöva gå från dansgolvet mitt i låten för att förbereda för nästa låt. Ibland så stod en av deras kompisar där och fixade musiken men då spelade han bara utifrån sin egen musiksmak. Lite tråkigt var det.
Hur kommer ni ha själva bröllopet? Kommer det vara mer svenskt typ sittning eller syrianskt stuk på det hela? Brukade följa mitt stora feta syrianska bröllop som en galning när det visades, var mäkta imponerad över hur stort allting skulle vara! Jag som trodde iranier hade stora bröllop...
Jag och min fästman pluggar till läkare i Polen. Och ja, lite frustrerande är det allt! Men samtidigt så känns bröllopet som en ännu större grej. Vi bor tillsammans här i ett trångt litet korridorsrum men det känns inte riktigt som vårt eget. Så när vi kommer tillbaka då kommer vi gifta oss, flytta ihop på RIKTIGT, förhoppningsvis få jobb, ha egen inkomst, ha egen toalett, egen dusch, STÅ O LAGA MAT I ETT EGET OCH RENT KÖK!!! Wooo, listan kan göras oändlig! Det e oftast väldigt frustrerande att vara här, borta från familjen och allt. Men samtidigt så är jag otroligt tacksam eftersom jag och min fästman träffades här. Om det inte vore för Polen hade det aldrig hänt eftersom hans familj bor i Lund och min i Stockholm Så efter detta så tror jag verkligen på ödet!!!
Du själv då? Hur träffades du och din fästman och vad pluggar/jobbar ni med?