Orientaliskt bröllop
Asal,
Mitt tips till dig är att boka det viktigaste först, innan du börjar fundera ut filmkamerateam och hur er sofreh aghd ska se ut, för då kommer du bli knäpp. Ta en sak i taget. 1. Bestäm ett datum som ni helst vill gifta er på, 2. boka vigsel samt festlokal. När ni har gjort det, så kan du börja fundera på allt annat som rör bröllopet, annars kommer det bli rörigt i ditt huvud!
Jag talar av egen erfarenhet... När vi var i begynnelsen av planeringsstadiet så kunde jag liksom oroa mig för hur blommorna ska se ut innan vi ens hade bestämt ett datum och då blev allt väldigt rörigt, jag visste inte i vilken ände jag skulle börja. Men så fort man bestämt datum och bokat vigsel/festlokal så kommer allt falla på plats.. Då kan man börja ta en sak i taget.
När ni bokat festlokal och ev. vigsel (kyrkligt eller borgligt så kan ni titta runt efter t ex filmkamera-team. (Jag kan tipsa om Oscarsfoto, gå in på deras hemsida, där kan du se exempel på bilder och video. Vi kommer anlita dom via Panorama).
Om ni endast kommer vara upp till 100 personer så är ni nog för få för att vara i någon av dom orientaliska festlokalerna som jag känner till. Möjligen Olles krog kanske?