kitkät skrev 2013-01-30 23:34:01 följande:
Pagnie,
Du får gärna dela med dig av listan när den är klar! Jag kanske hinner fixa listan inatt, jag är på jobbet just nu. Jobbar natt i princip hela veckan! Kan inte du dela med dig av vad du handlat på ebay? Har du t ex beställt paraplyt ännu? Och du får gärna uppdatera oss om saker som du fixat & trixat redan, så att vi blir påminda om saker som vi kanske glömt bort! Det känns som att det bara är jag som uppdaterar planeringsstatus jämt..
Jag vill att du och goli berättar varje steg ni tar i planeringsväg! Haha.
Visst är det kul att träna självförsvar? Jag har ju tidigare arbetat på ett LVM-hem (tvångsvård för missbrukare) och där är det vanligt med hotfulla och våldsamma situationer, så vi hade självförsvars-övning två gånger per halvår. Men frågan är hur mycket av det man lär sig som man faktiskt utövar när en situation uppstår och man är stressad och tagen?
Jo, goli & Pagnie - Jag ska mejla Camelias cupcakes i veckan tänkte jag och så ska jag bestämma muffins- och glasyrsmak samt färg på glasyr. Det finns massvis med smaker och färger att välja på, men jag & fästmannen min har tänkt att vi ska ta så "neutrala" smaker som möjligt, alltså smaker som vi vet att dom flesta säkert gillar. Så vi har tänkt choklad- och vaniljmuffins. Och sedan chokladglasyr på en tredjedel (brun glasyr, naturligtvis), vaniljglasyr på andra tredjedelen (hälften med aprikosfärg, hälften vita). Men så vill vi ta ännu en glasyrsmak. Vad tror ni om kokosnötssmak? Det finns t ex pistagesmak, apelsin- eller blåbärssmak etc. Vad tror ni?
Så vi har med andra ord tänkt välja två olika muffinssmaker (chocklad och vanilj) och sedan tre olika glasyrsmaker (choklad, vanilj och en till) samt tre olika glasyrfärger (vit, brun och aprikos) för att matcha vårt färgtema! Så mixar vi muffinssmak, glasyrsmak och färg! Vad tycker ni om det?
ja jag får nog ta och göra det någon dag framöver. Men just nu känner man sig mer död än levande när man är hemma. tråkigt men sant. Denna veckan jobbar jag 6 dagar. och nästa jobbar jag 5 tror jag. så nu kommer det bli slitsamma veckor. Jag som tänkte komma igång med persiskan igen.
Men som sagt jag får uppdatera lite helt enkelt då. jag har ju en lista på allt jag gjort. haha. Men just nu har jag letat efter ett fint armband att ha på bröllopet. Så har ni några bra idéer på vart man kan köpa det så får ni jätte gärna säga det. Hon på bröllopsbutiken sa något om en swarowskibutik i stockholm, något ni känner till tjejer?
hum det var svårt men rent generellt har jag förstått att kokos är en sådan smak som ganska många inte tycker om faktiskt. Så då kanske det är bättre med en annan smak i det avseendet. typ kanske jordgubb eller varför inte pistage, alla äter ju nötter jämt. I alla fall gör iranierna det. haha
Men det ni redan hade valt låter ju jättebra. tror det kommer bli hur fint som helst faktiskt. Vi får köra som dom gör på tv, har ni sett det där programmet med 3 tjejer och dom går på varandras bröllop och ger betyg på allt från mat till vigseln till klänning ja allt. Skit kul! ;)