kitkät skrev 2013-01-22 12:23:50 följande:
Pagnie,
Du får ursäkta, jag trodde du svarade på mitt inlägg med tre inlägg. Tyckte att det såg så rörigt ut. Haha. Jag brukar ju svara på flera olika inlägg t ex både till dig och goli med bara ett inlägg, för att det ska bli lättare att hänga med! Det blir så mycket inlägg annars...
Haha. Om min fästman fick välja så skulle han också ha jeans och t-shirt! Men han har nog ändrat sig lite nu och tänker precis som jag, att man gifter sig en gång och då kan man slå till stort och klä sig i något som man annars aldrig kommer ha tillfälle att klä sig i. Och han kände sig mest bekväm i frack, så han kör nog på det! Men vi har inte bestämt det ännu. Vi tänkte åka iväg med hans bestmans, så får han prova frack och dom smoking så får vi se vad det blir till slut.
Jag googlade faktiskt kravatt och kostym... Du har rätt, tydligen så kan man ha kravatt till kostym. Det såg faktiskt rätt bra ut! Enkelt men ändå mer högtidligt än en "vanlig" kostym. Kravatten och västen piffar ju upp klädseln!
Om du googlar på smoking så ser du lite bättre vad jag menar med siden. Det syns knappt, men det är blankare än vanligt bomullstyg, just vid kragen av smokingkavajen samt en smal kant på sidorna på byxorna. Som sagt, svårt att förklara.
Jag tycker hängslen är snyggt, men dom kommer ju inte synas ändå under smokingkavajen och det är ju inte så att dom ska ta av sig kavajen direkt.
Om din fästman ska ha kostym så förstår jag att ni vill köpa, för en kostym kan han ju ha vid fler tillfällen! Men jag vill ändå tipsa om en sak... Ifall någon annan funderar på att hyra klädsel till brudgummen; Även om man hyr så kan man få klädseln "skräddarsydd". En del ställen syr in klädseln efter kundens storlek.
haha karlar alltså ja dom är som dom är. ja men jag tycker alla dessa beslut är så svårt. man måste ta beslut heeela tiden. Ja du har helt rätt. när kommer man ha en brudklänning igen liksom? ALDRIG. så då ska ju dom få samma tillfälle så klart. Ja jag ska kolla lite på smoking när jag åker till stockholm på fredag så får vi se vad dom har. jag kanske ändrar mig helt. sen får jag övertala sambon till det jag vill att han ska ha. haha.
ja men visst är det snyggt? jag tycker helt klart det är värt att ha det så om det ska bli kostym. Ja alltså risken finns kanske att man vill ta av sig lite om man har kostym och det är mitt i sommaren. fattar hur varmt det kommer bli för dom stackarna. Galet.
det visste jag inte. att man kan få den skräddarsydd även om man hyr. inte helt fel det heller faktiskt.
tack för att du tog fram bild.
Det är som sagt många beslut.
pratade med frisören nu igen och det verkar nästan som om det blir hon. 7500 är mycket pengar men jag får så jävla mycket för det och hon sätter om håret igen efter 3 månader om man betalar 1000 kr och då får man lite nya slingor med och så också. låter enligt mig jätte bra. äntligen ska jag få löshår. haha.
har aldrig haft det men har satt massor då jag är frisör i botten själv. kanske därför det här med frisören är så viktigt för mig. haha.
Känns som att allt börjar ta form nu.
har ni funderat något mer på det här med bra saker att ha på toaletten? En sådan korg med lite smått och gott?
Jag kom att tänka på det häromdagen igen och jag måste nog skriva en lista på vad vi ska ha i.
Kolla Kitkät ETT inlägg. haha