Orientaliskt bröllop
kitkät skrev 2013-01-14 11:34:51 följande:
Tjejer!Jag har kommit i kontakt med en sömmerska i Stockholm, som tydligen är utsedd till en av Stockholms bästa sömmerskor... Har även läst väldigt gott om henne på BT! Bland alla trådar om tips på sömmerskor så omnämns hon av flera olika personer. Så det bådar gott.
Jag har alltså kontaktat henne för att höra hur mycket hon tar i pris för att sy upp en klänning åt mig, om jag nu inte skulle hitta min drömklänning i butik. Fick svar från henne igår, att hon tar 9-10 000 kr. Visst är det ett bra tips? Jag vill ju ändå ha en ganska "maffig" klänning med mycket tyg. Visst kan jag komma undan med att betala hälften så mycket om jag beställer från Kina, men jag vette fan om det är värt det.
Hos henne får jag ju känna på olika tyger och välja själv samt vara med under hela processen och påtala ev. ändringar som jag vill ha etc.
Vad tycker ni? Jag tänker att jag ska titta runt i lite butiker efter min drömklänning... Jag har ju en klar bild av hur jag vill att den ska se ut, och om jag inte hittar den så låter jag henne sy upp den istället för att beställa från Kina, som jag också haft lite funderingar på, även om det blir mycket billigare att beställa från Kina.