kitkät skrev 2013-02-03 12:53:58 följande:
Pagnie & goli,
Vad ni tjatar på här utan mig. Jag var ju faktiskt på bröllop igår, ni borde ha tagit hänsyn till det tycker jag och pausat all aktivitet på tråden!
Jag har läst igenom era inlägg... Pagnie, nej vi har inte heller skickat ut inbjudningar ännu. Men det är ingen panik för vår del, det är ändå nästan 8 månader kvar till bröllopet och dom närmsta gästerna vet redan om datumet!
Nu kan jag bocka av tårtan på checklistan, så det känns skönt. Vi har bekräftat vår bokning idag. Vi kommer nog välja glasyrsmakerna vanilj, choklad och hallon! Men vi behövde inte bestämma detta ännu.
Vad gäller ditt klänningsdilemma Pagnie, så tror jag inte att det gör mycket om brudtärnorna har olika material på sina klänningar. Tvärtom, det kan bli en snygg kontrast! Ska två av dina brudtärnor ha likadana klänningar, den klänningen som du visade upp här förut? Och så ska din maid of honor ha en annan modell? Jag tror det kan bli snyggt om det råkar bli så att dom har olika material/modell. Men om alla tre ska ha olika modeller och material, då kanske det blir för rörigt.. Jag vet inte, det är svårt att föreställa sig utan att ha sett dom. Men om två brudtärnor ska ha likadana modeller och material, och maid of honor ska ha annan modell och material, så kan det som sagt bli snyggt! Då utmärker hon sig ännu mer.
Pagnie, jag kunde inte tygla mig.. Så jag har beställt boken "Allt om bröllop" redan + två bröllopstidningar :) Min fästman blir galen på mig haha, han tycker jag slösar alla våra bröllopspengar på bröllopstidningar istället för att köpa något vettigt till bröllopet! Snart har jag en hel hög med bröllopstidningar.
haha ni tjatade på utan mig först så nu är det jämt ;) haha. hade du roligt på bröllopet då? fick du någon inspiration?
ja men ni har ju inte under semestertid så det är ju jättebra :D då är det ju inte lika många som åker bort och så. men nej jag stressar inte än men lite smått börjar man ju bli. men vi ska försöka fixa det nu snart.
oj vad långt ni kommit då. tårta är inte ens något jag tänkt på än. det fixar ju olles så det ordnar sig nog sen. det kommer vi bestämma längre fram.
men vi har i alla fall en uppfattning om vad vi vill ha så det känns rätt lugnt.
ja men jag har tänkte lite så också vad det gäller klänning. för som sagt dom andra två ska ha samma och sen ska maid of honor ha en annan. så det blir nog bra. hon hittade hur som helst många olika i england.
haha ja jag hade min period förra året när jag köpte tidningarna. har nog närmare 50 stycken eller något. fick ju min systers som hon hade samlat på sig också. så högen växte ganska snabbt. vi har ju så sjukt mycket tidningar överallt. bröllopstidningar och hundtidningar. haha
ja får se när boken kommer. borde komma någon gång nästa vecka. :D