Viola,
Nu har jag glömt bort när det är ni tänkt gifta er, visst var det i oktober?
Ett tips från mig till dig, som jag verkligen vill råda dig om. Innan du går och tittar i butiker, gå in på varje butiks hemsida och titta på vilka märken dom har, sedan går du in i märkenas hemsida och tittar på deras klänningar. När du hittar en klänning/några klänningar du gillar så skriv upp vilken/vilka butik(er) som har klänningarna och åk dit! Det blir mycket, mycket lättare än att åka runt till butiker utan att ha en aning om vad man är ute efter.
T ex min Mori Lee-klänning som jag ska bära på bröllopet köpte jag på White Birds och den fanns inte ens i butik när jag beställde den! Jag såg en bild på den på märkets hemsida och föll direkt, sen så skrev jag upp dom butiker som säljer det märket och gick till dom! Tänk på att butikerna kan beställa in vilken klänning du vill från dom märken som dom säljer, så dom klänningar som dom har i butiken är bara ett litet urval!
Om man bara ska utgå från dom klänningar som finns i butiken så blir det lite svårare att hitta den rätte, om man inte har väldigt tur, som Pagnie t ex, hon föll för den första klänningen hon provade!
Och vad gäller tårta och dessertbuffé, om jag får säga vad jag tycker så tycker jag absolut inte att ni ska ha både och. Inget illa menat, men jag tycker det blir alldeles för mycket och "trashigt" på något sätt! Jag var på ett bröllop för några månader sedan och dom hade både tårta som serverades och dessertbuffé som man fick gå upp och hämta godsaker ifrån själv. Och det bildades en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG kö, buffén såg inte alls lika trevlig ut efter att dom 50 första personerna hade varit där och plockat och sen så kanske många plockar på sig 10 olika godsaker men äter bara 2, så mycket slängs tyvärr!
Om man ändå vill servera godsaker förutom tårta, så tycker jag att man ska servera på bordet - t ex baklawa eller pannacota-shots etc. Men som sagt, det är bara min åsikt! Men jag vill ge dig en annat perspektiv på det också. Om du har hängt med en del i tråden så vet du vid det här laget att jag är rätt bra på att säga precis vad jag tycker, och jag tror att tjejerna uppskattar det. Hoppas att du också gör det!
Vi kommer att servera cupcakes istället för tårta och jag funderar även på att, istället för dessertbuffé, det ska serveras pannacota-shots. Jag tycker pannacota-shotsen är väldigt fina och goda!
Jag förstår precis vad du menar med stressen. Jag brukar drömma mardrömmar om att bröllopsdagen är här och jag inte hunnit göra klart allt! Men jag tänker att jag har över fem månader kvar och det mesta är fixat egentligen. Det är tärnornas klänningar som ska beställas, förhoppningsvis i veckan samt brudgummens och bestmännens klädsel, det ska vi ta någon helg snart. Utöver det är det bara småsaker egentligen, typ skor, underkläder, trycksaker (inbjudningskorten är beställda), smycken etc. Och det tror jag att vi fixar på fem månader!