Haha goli, om han bara visste vad jag planerar...
Men jag gillar detaljer, jag tycker detaljer kan göra väldigt mycket. Och jag vill gärna planera allt i detalj (kontrollbehov) även om jag vet att det i slutändan inte blir exakt så som man har tänkt sig. Jag kan erkänna att min fästman emellanåt blir galen på mig för att jag är så petig. Men jag kan inte hjälpa det! Jag ska försöka ändra på mig... efter bröllopet!
Ja, det är synd att han inte kunde erbjuda er ett paketpris. Det underlättar ju väldigt mycket. Men så länge ni är nödja och känner att ni får det ni vill ha, så är det bra!
I vårt fall betalar vi ca 545 kr per gäst (120 000 KR för 220 gäster) och då ingår välkomstdrink, 10 mezarätter till varje bord (obegränsat), varmrätt, alkoholfri dryck (obegränsat), dekorationer: lokalen & borden bla. stolsöverdrag, blommor osv, tårta, filmkamera-team, 20 st knappblommor till brudgummen, bestmans osv. Lokalhyran ingår i priset!
Spriten kommer vi köpa själva, från Tyskland. Vi räknar med att det kommer gå på ca 15 000 KR.
Men då får du ha i åtanke att vi kommer gifta oss på en fredag och då är det billigare. Om vi hade valt en lördag så hade vi fått betala 160 000 KR istället. Sen tillkommer jag dj, live-band, fotograf som vi bokat utöver filmkamera-teamet som ingår, våra kläder, min och tärnornas blombuketter, makeup och hårstyling och mycket mycket mer som jag inte kommer på nu!
På tal om blombuketter, här är mina inspirationsbilder:
Jag älskar färgen aprikos! Visst är dom fina? Jag tror det blir så fint till hösten, med trädens alla färger också!