kitkät skrev 2013-04-02 00:22:15 följande:
Här var det inte mycket till liv...
Goli, hur går det med klänningsångesten? Har du kommit fram till hur du ska göra?
Nej det var verkligen inte mycket liv i tråden nu de senaste dagarna. men det kan vi väl ändra på, jag har massor att berätta.
Okej idag hade vi mötet med blom och dekorationskillen. Han höll till i södertälje så där var vi och pratade. Min brudbukett kommer nu att inehålla rosa pioner, vita rosor och doftranka. Och kanske eventuellt lite liljekonvalj. Så ungefär så här kommer den se ut fast mer rosa då:
Den blev droppformad ändå även fast jag inte hade tänkt det. Från början ville jag ha det sen ändrade jag mig och nu ändrade jag mig igen. Haha.
Men vi ska till honom igen 29:e maj och då ska han ha tagit med exempel så vi får se allt.
Vi bestämde även att tärnorna skulle ha buketter med bara rosa pioner. och männen skulle ha vita rosor i knapphålet samt att närmaste familjen skulle få vita rosor fast lite enklare.
Vi valde rosetterna till stolarna som blir marinblå. sen valde vi vaserna till borden och vaserna till kyrkan. vaserna från kyrkan kommer dom efter vigseln att flytta till lokalen.
Och på båda ställena blir det martiniglas med iskubsliknande gelé i och ledlampor samt blommorna på då och ett blockljus mitt i. på bordena blir dom 50 cm och i kyrkan 80 cm.
Sen bestämde vi att bakom brudbordet så kommer det bli ett vattenfall och blommor runt det. samt kandelabrar på sidorna. Så nu är jag såååå nöjd. Kommer bli hur bra som helst.
Efter detta besök så tog vi en spontan tripp till stockholm och kollade kyrkan som vi faktiskt inte hade sett redan. Och vi blev väldigt positivt överraskade. den var helt underbar och jätte vacker. så nu är jag mer än nöjd. allt faller på plats.
Här är kyrkan. taget med mobil men ändå. Haha. Den är ändå perfekt.
Sen har jag som sagt gjort klart med smycken men jag skulle ju visa er mitt fina armband. vet dock inte om jag visade er halsbandet någon gång?
Här har ni i alla fall armbandet som jag verkligen älskar. helt perfekt är det.
Här har ni en bild på halsbandet också. det som jag fick av min farmor innan hon dog och som hon fick i morgongåva på sitt bröllop. Har med andra ord lite affektionsvärde för mig. så glad att jag fick chansen att ha det på mig.
Sen har jag nog kanske börjat tvivla lite på mina skor. helst skulle man ju vilja ha klackar men eftersom det inte går så får det bli platta. det tackar nog fötterna för med där på kvällen. men funderar ändå på om jag ska ha några andra som det inte är så mycket grejer på. har kollat runt lite på etzy. dom har mycket fint. måste se om jag hittar the one så att säga. jag har ju tid liksom.
Sen funderade jag på att det är ju hög tid att börja köpa hem såpbubblor och bröllopsris också om man ska ha det.
Sen har vi varit och kollat lite grejer till sofreh aghden nu också. vi hittade sååå mycket fina grejer som vi tänkte ha. Vi köpte ett bokställ idag till koranen i alla fall. men det ska ju vara under tyget så det får ju se ut hur det vill. men här har ni några utav grejerna vi kommer köpa till. tror ni vi fixar att göra en sofreh?
Sen kom R med idén att man kan ta martiniglas eftersom vi har stora sådana både i kyrkan och på borden så kan man ta vanliga i vanlig storlek och göra om lite. man doppar kanterna i silverglitter och sen ett silversnöre runt foten på dom och har sedan typ guldmynten i dom och andra symbolen.
Okej sorry nu har jag pratat för mycket. Tänkte bara ge er lite läsning. Lite roligt dock, vi åkte förvi panorama och jag bara: R*** R*** här ska kitkät gifta sig.
han tyckte det var underligt att ni inte var bjudna på bröllopet så mycket som vi pratat. haha. tror han börjar bli trött på mitt tjat om er. Men han får gilla läget. ;)
okej nu ska jag vara tyst. :D