Lavelii skrev 2013-02-23 15:29:59 följande:
Ja jag ser fram emot det! Ska som sagt ner till Malmö nästa helg och ta mig en titt både där och förhoppningsvis i Köpenhamn! Har hittat en del klänningar som jag vill prova.
Min tanke har alltid varit att jag INTE vill ha en (som jag alltid kallat det) "gräddbakelse" klänning, med mkt tyll och paljetter/blingbling... Det är inte riktigt jag. Jag har på något sätt alltid sett mig i en figurnära, fiskbensklänning, med längre släp och spets... Har sett en av La Sposa (som för övrigt har väldigt vackra klänningar!) som matchar in på det.
MEN sen när man tittar runt mer så tänker man... "det är EN enda dag då man faktiskt kan vara prinsessa med allt vad det innebär..." så jag har sneglat lite på såna "stora" askungen klänningar också (fortf utan tyll dock!). haha... Men jag tror helt på att det först är när man provar som man kommer veta vilken man ska ha...den figurnära kanske inte sitter bra, blir för jobbig att röra sig i eller helt enkelt passar inte mig medan den man tänkte "aldrig i livet" sitter som en smäck och är hur fin som helst! Så det ska bli spännande att se...
Lägger upp två klänningar som jag gärna vill prova så får ni säga vad ni tycker...
Vad roligt att du ska leta klänningar. Det är inte det lättaste men tror du kommer hitta din dröm så fort som du ser den. Båda klänningarna är vackra och jag tror faktiskt att du kommer se ut som en prinsessa i vilken klänning som du än väljer. Köp den du fastnat extra för, jag köpte två klänningar den första var billig och väldigt vacker men den var inte helt fullständigt jag, dessutom var den för stor. Mitt tipps är att gå med den som får fjärilarna i magen jubla :D
Så jag köpte en annan klänning och försöker sälja min första. Den som jag fastnat för och ska ha på bröllopet är en med massa tyll, haha det är mera jag den typsiska askungeklänningen =D
Det här är min dröm. Sorry tjejer här kommer bilden på den igen :P