kitkät skrev 2013-03-14 23:08:05 följande:
Pagnie & Mustikka,
Jo, man skulle faktiskt kunna ha en såsskål på varje bord. Men jag syftade på såna små "skålar", jag vet inte vad dom kallas, men man kan få såna på typ finare restaurang om man t ex beställer en kötträtt! Då får man en mini-skål med sås på tallriken, så får man själv välja om man vill ha såsen på maten eller inte!
Och jag tänker att det finns många som är laktosintoleranta och kanske inte vill ha sås.
Mustikka, var det 10 smårätter på dopet alltså? I vårt paket så ingår 10 smårätter, men om man vill ha 12, så kostar det 25 kr extra per person, så i vårt fall blir det typ 25x220, vilket blir en del! Men jag har funderat på om 10 smårätter räcker? Men om du säger att det kändes mycket så räcker det säkert! En familjevän har jobbat på olika cateringfirmor och arbetar fortfarande med det ibland och han berättade att det finns många smårätter som tyvärr slängs väldigt ofta, för att dom inte är så populära, t ex mhamara. Han ska hjälpa oss att välja ut 10 rätter, för han vet vad som går åt och vad som brukar slängas. Han tyckte i alla fall att 12 smårätter är onödigt mycket!
Men är det så för er också att dom räknar nötter och salladsfat som smårätter?
Japp så var det, och det var massor, de kom in hela tiden med nytt så vi tänkte ha 10. Innan ville vi ha 12 men
12 smårätter är för mycket, det blir för trångt dessutom. Vi tyckte det blev lite trångt med 10 redan.
Vi vill välja bort dem där bruna bollarna, va heter dem? dem är ganska torra. Mhamara är min favorit haha gluffsar alltid i mig den. Men är osäker på om nötterna och salladsfaten ingick som smårätt. Har för mig att det inte gjorde det men det kan hända att det är så, ska iaf få reda på allt när jag åker om några veckor, längtar som bara den att få äntligen börja planera med dem lite.
Kallor vet jag att jag skulle vilja ha i min bukett men mer vet jag inte, kanske rosor och något mer fint, floristen får slå ihop något och visa "prov" eller bilder om dem har, =)