Inlägg från: Mustikka |Visa alla inlägg
  • Mustikka

Orientaliskt bröllop

Underkjolen föll ner där så den är inte så lång och den blir lite finare när underkjolen korrekt på =) 

Min made of honor ska ha den i rund form och jag ska ha samma men med dropform. Inte för stor men sådär lagom =) Han hade ingen bild på det men ska gå efter den här buketten. Själv älskar jag färgerna kunde inte få en bättre bukett som är mer Jag. Hur går det för er tjejer med buketterna?? 

• Mustikka

Lavelii Jag förstår dig angående bostaden. Vi ska bo en en studentbostad och det suger faktiskt. OJJ vad jag längtar efter att få köpa bostad men eftersom vi har ännu 3 år kvar och vet inte om vi ska bo i sverige eller finland så försöker vi att inte satsa på något.

Men oroa dig inte ni kommer säkert hitta något bra antingen snart eller om några år, jag tror att när ni väl öppnat dörren till er första gemensamma bostad så kommer ni känna lycka oavsett om det är en hyres eller ett radhus. Märkt att man stressar över så onödiga saker man vill ha allt så perfekt som möjligt men i slutändan så är man bara lycklig över att man har ett men med sin älskling. =D 

Vad gäller bordsplaceringen så vill jag inte ens börja tänka på det. Vi ska ju ha fått information om vilka som kommer den 26 juni. Tror ni en månad räcker att fixa placeringen? för man vet ju inte riktigt nu vem det är som kommer. Det där med bordspacering är det då någon som visar familjerna platserna eller går dem och letar efter den själv? har inte alls koll.

Det är ju ganska bra om man meddelar gästerna att det är placering och därför viktigt att säga exakt hur många det är som kommer så att dem får en plats att sitta på =)

Har ni tänkt på hur ni ska göra med barnen? vi har en del små kusiner som självklart kommer annars blir det en himla liv men känns så OTROLIGT onödigt att betala massor för stolen, barn varken sitter eller äter maten.

Sorry blev en massa inlägg nu :P 

• Mustikka
    Kitkät
    Tack så mycket, ångrar mig inte en sekund så fort den kom på mig kände jag att jag gjorde rätt val =D
    Japps det är samma designer, hon har så otroligt fina klänningar. Är jätte nyfiken på din sen, den är jätte vacker på bild men säkert mycket finare på dig. Min har dessvärre ingen Bh, visserligen är det korsett men har så liten byst att de inte är en skillnad haha, behöver säker en bra bh med sånna dära kycklingfileér för en liten fylligare form.  Kollade lite på underkläder men dem var också extremt dyra, typ en trosa kostade 400 kr på feminint Förvånad men kanske kvalité är skönare att ha på lr något :P
  • Mustikka

Woops glömde svara på din fråga ang klänning butiken. Lovebirds heter den men är här i Helsingfors. Dem hade många märkesklänningar. Synd att det inte finns en liknande butik i stockholm, iaf inte vad jag vet.
    Kom till Finland över en minisemester annars ;) 

Förstår inte heller hur din klänning inte sålts redan, du har gått ner i pris ganska mycket. Folk är väl för giriga fast än den är ny så vill de ha från butiken. Det är jätte synd hade jag fått min klänning billigare från blocket ny eller inte så skulle jag köpa den direkt. Men ge inte upp hoppet den kommer bli såld, det tar bara lite tid =) 

• Mustikka

Lavelii Du är så himla härlig haha. Skratta och fick samma förvirring samtidigt. Satt på metron på väg för att täffa min svärfar och var tvungen att säga det. Hinner inte svara men var tvungen att tacka för en ovanlig metro resa. Fick folk att fnissa med mig :p Vår kultur är verkligen upp och ner men så härlig på sitt sätt.

• Mustikka

Jag måste ju känna mig lite dum. Har väl alltid varit lite trög nen måste verkligen fråga vad ni menar med sitta på scenen? Är det lixom borden närmare honörsobordet? Om så är fallet så tycker jag inte heller att det spelar någon roll vart man sitter. Så länge det inte är på andra sidan lokalen i något hörn eller precis bredvid högtalarna. Angående barn så vill inte muna föräldrar lägga sig i typ. De tycker att inga barn borde komma men släktens barn kan vi inte göra något åt. Finns ingen som kan ta hand om dem annars. Men känner endå att jag inte direkt vill betala stolplats gör en 3-5 åringar. Dem får vara utan helt enkelt. Och hade det varit några få så hade jag hått med på att betala men när vi har såå många kusiner dem är helt lätt över 10.

• Mustikka

Pagnie du borde verkligen känna dig stolt. En hel helg att vara hemma är ju svårt. Känner ned dig jag avskyr att vara ensam. Men sen så är ju våra fästmän värda mer med allt dem får stå ut med. :) hoppas han verkligen njuter och har en minnesrik helg. Så länge det inte blir som en hangover film hahah.

• Mustikka

Pagnie Woow wooow woow. Jag kan inte ens lappa ihop ett hål. Det var så fint sytt allting. Och min bebis feber bara hööjdes just nu. Längtar eftet ett eget litet knyte.

• Mustikka

Viola jag håller tummar och tår! Hoooppas verkligen du hittar din dröm. När man väl gör det är man lyckligast i världen den stunden.

• Mustikka

Btw. Sitter på flygplatsen hem till sverige. Har aldrig varit så länge utan min älskling. Började gråta som en fjant haha. 1 månad utan honom känns för jävligt. Man inser inte hur mycket man verkligen älskar dem förrän man är iftån dem. Meen men förresten nu när man är i svea. När ska vi alla tjejer ses? Vill träffa alla er ju :) tycker vi slår ihop någon fika någonstans.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop