kitkät skrev 2013-06-26 00:17:21 följande:
Ja, alltså jag kom faktiskt på det idag - att jag kanske också borde träffa dekoratören? Jag har ju tidigare sagt att jag inte känner något behov av att göra det men nu när ni nämner att ni har/ska träffa dekoratören, så kanske det är bra att göra det ändå?
George nämnde aldrig något om möte med dekoratören, men han kanske tar för givet att vi tar tag i det själva? Men jag tänkte inte på att fråga om kontaktuppgifter till dekoratören, så i så fall måste jag ringa George och fråga om det! Jag trodde att man skulle gå igenom allt med bröllopsarrangören (i det här fallet George).
Det var samma sak med fotografen, jag trodde inte att vi behövde ta kontakt med han, utan att George skötte allt! Men vi fick kontaktuppgifter till fler olika fotografer som dom samarbetar med och vi fick ringa, träffa och boka vem vi ville! Kanske har dom tänkt att vi ska göra samma sak med dekoratören?
Men jag vet ju inte vilken dekoratör dom samarbetar med! Och jag hatar att prata i telefon, så jag drar mig för att ringa och ställa frågor till dom! Vilka är era dekoratörer? Kanske kan googla och på så sätt lista ut vilka som arbetar för Panorama och ta direkt kontakt med dom!
Imorgon åker jag till Stockholm för att hämta hem min brudklänning och köpa/beställa slöja! Jag har bestämt att jag bara ska köpa en slöja - en låååååång. Hade ju först tänkt köpa en kort också till bröllopsfesten men jag tycker inte det är snyggt med korta slöjor, så jag får ha den långa hela tiden och ha den på armen istället! Det ser sött ut och verkar inte vara alltför jobbigt, som någon uttryckte här förut! :)
Jag har köpt lite underkläder till bröllopsnatten (eller natten efter det) men jag behöver köpa ett par vita/hudfärgade bekväma bomullstrosor att ha under brudklänningen på bröllopsdagen! Jag vill inte ha typ spets eller annat material som irriterar!
Jag funderar också på tandblekning som man gör hemma, en kompis har kört på det och det funkar skitbra! Men jag vet inte exakt vilket märke, kan fråga om du vill, Mustikka?
Jag funderar på att göra några ansiktsbehandlingar innan bröllopet för att göra rent huden, men det är så dyrt! Jag har fet hy, jag är orolig för att jag ska bli blank/oljig i ansiktet på bröllopsdagen. Är det någon annan som har samma problem och har några tips?
Och du, Mustikka, angående musik till vigseln! Kan ni inte be kyrkokören sjunga eller så när ni ska in och ut från kyrkan? Det vore ju riktigt mäktigt! Eller man kanske inte brukar ha kören med på vigslar?
Tycker du kan alltid fråga george om dekoratören. Min florist var ju dekoratören också, på så sätt har jag träffat honom. Tror det var han iaf, han visade mig dekor osv som vi ska ha. Tror pagnie hade samma person =)
Åååååååååååh du vet redan att en bild är ett måste, vi vill se hur vacker du blir i din dröm, den är så vacker och säkert mycket finare på dig än reklambilden.
Angående blekningen så kan du fråga om du kan, vad snällt av dig. Har tänkt på antingen det eller så känner jag en granne som jobbar som tandskötare och kan bleka mina tänder till ett billigare pris, men vi får se för det är endå dyrare än 300 kr tandblekning hemma :D
Det enda jag vet om att gå på behandlingar så ska man göra det ett bra tag innan, typ en månad så att man inte får utslag, många får ju finnar eftersom skiten under huden vill ut. Ska du göra så gör i god tid.
Hmmmm det där med kören verkar ju häftigt, måste fråga för jag vet inte faktiskt, säkert går det dem om man frågar =)