Bride To Be 2013 skrev 2013-01-29 11:17:00 följande:
Hej!
Vilken bra tråd!
Detta är första gången jag gör ett inlägg här så hoppas det funkar med bild och allt..
Jag ska beställa denna klänning och har blivit rekommenderad att ha den underkjolen till. Det jag funderar på är när jag ska ange längden vid beställning. Borde inte underkjolen påverka längden på klänningen? Ska man lägga till x antal cm för att klänningen inte blir för kort? Enligt deras kundsvar behövde jag inte tänka på det men känns som om det borde bli så.. Vill ju inte riskera att den blir för kort!
Sen ska jag även specialbeställa bl.a att jag vill ha bysten mer "hjärtformad" (om det heter så), som på bilderna bredvid klänningen. Tips på hur jag tydligast kan formulera detta på engelska? Jag har mailat dem och visat bilderna och förklarat, de svarade att jag fyller i specialinstruktioner vid beställningen. Men då kan man inte bifoga bilderna så måste ju vara supertydlig formulering så det inte heller blir fel !
Hade aldrig trott att det skulle vara så här mycket att tänka på vid beställning av en klänning! Galet!
Hej :) Det verkar funka bra med bilderna. Vilken fin klänning du har valt, hoppas att du ska bli nöjd med den sen när den väl kommer :)
Ja, den underkjolen bör passa bra till din klänning. Tänk dock på att det inte blir bra med någon form av "bustle" när man har en sådan underkjol. Inte ens en ögla runt handleden för att hålla upp klänningen. Då kommer underkjolen synas. Har man tänkt ha släpet nere hela dagen/kvällen, så spelar det ju dock ingen roll :) Och du har rätt i att en underkjol kan lyfta klänningen med flera centimeter, så jag förstår att du oroar dig för det. Vanligtvis brukar dom lägga på ca 5cm för skor, men inget för underkjol. Om du känner dig osäker, så kan du lägga på ca 3cm extra, för det är ju trots allt så att det brukar vara enklare att lägga upp den än att ta ner den ifall den blir för kort. Nu ska du ha en spetsklänning och då kan det bli lite knepigare, men det bör nog gå, att lägga upp den alltså.
Hehe ja, det är en hel del att tänka på när man ska beställa, men det brukar gå bra :) Skriv att du vill ha "Sweetheart neckline", för så kallas det när det urringningen är hjärtformad sådär. Då bör det inte bli några missförstånd :)