Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
Lycka till :)
Halloj!!
Jag behöver lite hjälp vet inte hur jag ska formulera mig riktigt när jag ska skriva å fråga va de är längst upp på kläningen ovanför brösten längst upp ser ut som nått kostigt band eller nått. jag vill helst ha den lite högre upp å inte de där konstiga bandet eller va de nu är för nått å vad de fyller för funktin kanske resår elelr nått.
klistrar me länken till kläningen fall att jag inte får me bilden...e lite dålig på de här.
www.dinobridal.com/discount-store-simple-flat...
Ingen fara :) Satin, tyll och chiffong är ju alla väldigt vanliga brudklänningstyger, även organza. Satinet är det lite tjocka, mjuka tyget som majoriteten av alla brudklänningar är gjorda i. Sedan finns det olika typer av satin också, silkes satin och polyestersatin. Även chiffong kan vara i silke eller polyester, den är ganska tunn och lite genomskinlig. Det vanligaste, även i brudbutiker här i Sverige, är polyester. Tyll är ju tyget som har små, små hål i sig och används främst på kjolarna. Spetsapplikationer brukar vara bra att fästa i tyllet. Inget av tygerna är finare än något annat, lyxigare alltså, utan tygerna har olika egenskaper och passar olika bra till olika typer av klänningar bara.
Första klänningen är som sagt en Pronovias Dulce och den andra är en Pronovias Duarte från Glamour kollektionen.
Båda klänningarna har en kjol i satin med tyll i flera lager över. Den enda skillnaden på kjolen på dom båda två är att den första klänningen, Dulce, har sk drop waist medan Duarte har en vanlig A-linje siluett där kjolen börjar i midjan. Även om det står chiffong i beskrivningen hos Dino, så är inte originalet i chiffong. Överdelen på den andra klänningen, Duarte, är också i satin med veckad tyll över och pärbroderi. Precis som överdelen på den första, Dulce, men den har inte veckad tyll och ett annat pärlbroderi. Båda har snörning i ryggen och det är bara att be om det, så får man det :)
super tack för all hjälp Daniiel du är fantastisk å fråga om sånnt här, du borde öppna butik
denna lutar de mest åt www.pronovias.us/wedding-dresses-2013/fashion... men de här med drop waist jag har ganska breda höfter trots att jag är smal /normalbyggd så vill ju inte ha midjan för långt ner är a-linje bättre då för drop waist är längre ner om jag förståt de hela rätt va.
och vad använder amn för underkjol under den där eller behövs inte de ???
om man ska ska försöka sig på å skriva en beskrivning å rita pilar hur ska man kriva så dom förstår vad jag menar. om jag vill ha drop waist lite högre upp, att jag vill ha snörning bak (tyckte de stog på dinos sida att de va dragkedja eller nått sånnt) ingen risett på framsidan, och utan de där organsa grejset vid bobbsen (hellre att själva kläningen går upp till den kanten) har en dum tatuering som man gjorde i sina unga dar på bobben som jag vill dölja så gott de går
skiljer sig priset om man väljer figursyd efter mått mot deras färdiga standard mått??? tanken är ju att gå ner 5 kilo tills de är dax så jag bör ju räkna bort lite på mina faktiska mått när ajg nu ska mäta men frågan är ju hur mycket jösses va svårt de ska va å få till de perfekt
kram på dig
Dino har varit väldigt bra på spets (bäst nästan), speciellt hela spetstyg. Hur ser klänningen ut? Lägg in bild eller länka, för det beror ju lite på vilken typ av spets det är :)