ninajulia80 skrev 2013-02-22 11:56:54 följande:
Fick aldrig något svar på denna fråga.
Antar att den försvann i mängden av alla som vill ha din hjälp :)
Jag ber om ursäkt att jag missat din fråga! Vill du fortfarande ha svar eller har det löst sig? :)
Jag antar att det är det här inlägget du vill ha svar på, så jag svarar iaf.
ninajulia80 skrev 2013-01-23 15:39:03 följande:
Hej,
Vill börja med att säga att det är väldigt gulligt av dig att ställa upp och svara på massa frågor från förvirradade blivande brudar.
Jag ska köpa den här på Millybridal.
(
www.millybridal.com/tulle-and-lace-illusion-j...)
Måste jag köpa till en underkjol till den? Hur fungerar det?
Väldigt tacksam för all hjälp.
/Nina
Jättefin klänning, Pronovias är otroligt vackra! Nu vet jag inte hur din klänning kommer vara sydd, om den har insydd underkjol, för isåfall är det inte säkert att du behöver ytterligare en underkjol.
Klänningen är ju en sk. drop waist (fit & flare eller vad man vill kalla det) och därför kan det vara bra att underkjolen också är det, så att du inte får mer volym upptill över höften. LITB har några underkjolar att välja mellan som säkert skulle passa din klänning bra. Tex den här
www.lightinthebox.com/sv/taft-a-line-full-klanning-2-tier-golv-langd-slip-style-brollop-underkjolar_p509974.html som är anpassad för din modell på klänning. Det står att den ska ha två ringar, men storleken/vidden på ringarna brukar vara ställbara, plus att man kan plocka bort ringarna helt :)
Sedan är det ju det där med släp, om du vill ha en underkjol med släp, isåfall blir det ju en sån här
www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-kapellet-taget-3-tier-slip-stil-brollop-underkjolar_p51952.html och det kan funka. Om inte annat, så går det ju klippa bort tyllen som är högst upp :)