• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • FannyAlicia

Hej! Har inte läst hela tråden, så jag ursäktar om jag upprepar något nu. Det jag undrar är vad för slags kvalite man kan förvänta sig när man beställer från kina-sidor? Jag var ute och testade klänningar och har fastnat för sinceritys 3722, om jag mailar bilder på den till kina, vad kan jag då förvänta mig? Jag vill ändå ha bra kvalitet så om det är stor skillnad betalar jag hellre 10000 för klänningen. Men hur stor skillnad i kvalite är det? Tex i spetstyget, och hur sitter kina klänningarna över bröstet? Är tacksam om någon har lust att svara

• Bewi

om man vill ha denna frisyr (dock lite längre svart hår) vad ska man ha för slöja då?? vill inte ha en superlång slöja utan en som bara går ner till typ ryggslutet... eller en birdcage kanske... tar gärna imot länkar :) 

• Bewi

oj glömde visst bilden ;)

jag har nu äntligen beställt en klänning och det blev denna

• VictoriaE

Du far visa oss sen hur det blir! =)

• VictoriaE

Meeen! Skulle ha citerat minichristina i nr 175. =)

• Brideshead

Shop in dreams har supersöta nattlinnen, någon som har beställt därifrån? Man kan oftast välja färg men inte storlek så jag antar att det är one size, och det känns ju lite vanskligt. Någon som har koll? Eller någon som har nåt annat bra tips inför smekmånaden?

• minichristina
    VictoriaE skrev 2012-12-17 00:55:49 följande:
    Meeen! Skulle ha citerat minichristina i nr 175. =)
    Absolut! 

Såhär är bilden jag skickat in iaf:

• daniiel

Kul att tråden hålls igång :) Jag har problem med inloggningen och blir utkastad titt som tätt, så det i kombination med en vecka kvar till jul, dotterns födelsedag var i helgen, sjuk hund och sjuk man har gjort att jag inte orkat/kunnat vara inne här så mkt. Jag hoppas dock att ni får svar på era frågor ändå och om det nu skulle vara någon som hemskt gärna vill komma i kontakt med just mig, så går det alltid att skicka ett mejl till mig. Mejladressen står i min presentation. Lycka till alla brudar!, och jag räknar med att vara tillbaka här snart ;)

• Längtandsfull

Frågar igen=) någon som vet om jenjenhouse.com kan sy på något upphänge till släpet bak på klänningen. Mycket enklare att slippa släpet på kvällen..

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill