• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    Limba skrev 2013-01-11 20:20:44 följande:
    Ja jag blev lite chockad faktiskt när jag fick upp paketet. Väldigt tung och vacker Hjärta Kom en liten tår när jag fick på mig den och såg släpet! chapeltrain tror jag den klassas som?!  trodde inte det var släp på den klänningen haha. glad överaskning!! ja det är organza överst. och inget tyll underst, det är siden underst. Ursäkta flamset, blev så lyrisk. Den hänger i garderoben och gubben vet ej om att den ens finns! Impulsköp som sagt, och vi har kommit fram till att vi ska gifta oss 2014 så vi inte behöver snåla Skrattande Kan nog inte hålla mig, ska ge sambon nån öl till så han inte får hjärtflimmer och seeeen måste jag nog visa Skrattande
    Hehe jag visade faktiskt en vän bilderna på din klänning, skickade en länk hit och sedan kikade hon klänningar hos säljaren du köpt från och hittade fyra hon gillade (bland annat den du beställt). Hon tyckte din klänning var jättefin :) Får se om hon beställer en likadan :P

Oh, klart du ska visa :D Jag tror inte på skrock, min make fick se alla mina klänningar. Risken finns väl dock att din blivande inte kommer vilja vänta till 2014 dock, när han får se dig i klänningen ;)
  • Limba
    daniiel skrev 2013-01-11 21:20:05 följande:
    Hehe jag visade faktiskt en vän bilderna på din klänning, skickade en länk hit och sedan kikade hon klänningar hos säljaren du köpt från och hittade fyra hon gillade (bland annat den du beställt). Hon tyckte din klänning var jättefin :) Får se om hon beställer en likadan :P

Oh, klart du ska visa :D Jag tror inte på skrock, min make fick se alla mina klänningar. Risken finns väl dock att din blivande inte kommer vilja vänta till 2014 dock, när han får se dig i klänningen ;)
    Kan skicka mer bilder om ni vill
  • daniiel
    ThereseV skrev 2013-01-11 21:51:23 följande:
    Jag behöver en underkjol till den här klänningen: 
    www.havenbridal.co.uk/Eternity_Bridal_D5016.a...

Vilken modell är det jag ska leta efter och vad heter det på engelska?  Jag provade en underkjol i butiken när jag köpte den, men jag minns knappt ens hur den såg ut...=/
    Det är ju en ganska snäv A-linje, så jag tror en underkjol utan ringar eller med max en ring längst ner skulle passa bra. Sök därför efter A-line petticoat :)

Jag tror tex dessa skulle kunna passa
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--8836-_p67705.html
    www.lightinthebox.com/stain-taffeta-with-lace-a-line-3-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat_p427988.html
  • daniiel
    Limba skrev 2013-01-12 00:03:55 följande:
    Kan skicka mer bilder om ni vill
    Det skulle vara jättesnällt! :) Du får gärna skicka till min mejl, adress står i min presentation, så kan jag visa henne bilderna :)
  • Limba

Daniiel, jösses vad ska jag ha för underkjol nu då?? Värsta mega släpet på den ju! Solig

• daniiel

Tack :)

Haha jadu, underkjol.. då var den den saken också.. hur vill du ha den? Som en riktigt, riktigt puffig ball gown? Som en A-linje med mkt vidd? Vill du kunna hänga upp släpet under kvällen? Med eller utan ringar? :)

• Limba

Ja de e lite svårt.. Helt klart utan ringar. Släpet ska inte hängas upp (byter klänning iställetTungan ute)
    Vill inte ha vidd där nere, bara massa fluff speciellt därbak. Ballgown stuket verkar vara nåt då! 

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill