starmaja skrev 2012-11-22 08:52:00 följande:
Boringbrick!!
Vet inte hur jag får in det inlägg jag vill svara på i grått.
Jag vet inte hur öppen jag ska vara utan att det blir stötande för någon. Jag har mycket problem när jag ska göra nr 2 så att säga. Kan vara att det efter måltid rinner rakt igenom till det klassiska känslan av att aldrig bli riktigt klar. Inolaxol är så kallat bulkmedel och är hjälper både mot lös och hård mage. Det är som strössel man sväljer tillsammans med vatten. Det mjukar upp och gör att man får en mer "normal" tarmgång. Du får gärna ställa mer frågor om det är något annat du undrar över.
Andra symptom jag får är uppsvälld mage framför allt av röd paprika (som jag älskar; typiskt), sväller upp om jag äter för fort och det är som att det tar stopp i magmunnen. Kan inte rapa fast det är det enda jag vill. Då finns det annat tips och det är Gammeldansk, helt underbart för en upprörd mage. Eftersom det tyvärr ar alkohol så kan man ju inte ta det dagligen :) Men vid enstaka tillfällen är det toppen. tex om jag är på restaurang eller på middag där något jag regaerar på har serverats då kan man ju ta den som en avec :)
Sen upplever jag att min mage blir sämre när jag får mens framför allt i början.
Tack för att du svarade(man klickar på knappen "citera" )! :) Som missHH sa, så får du som sagt säga precis hur du vill, man måste ju ibland våga dela med sig av även de "pinsamma" problemen för att komma nån vart. :P
Precis som missHH känner jag igen mig i det du skrev, vet inte hur det är för er, men jag vågar inte riktigt äta ute eller vara långt ifrån toaletter, för att man aldrig vet när/hur magen kommer reagera på maten. Så det där bulkmedlet låter mycket intressant.
Verkligen typiskt att saker man gillar ska ställa till mest problem.. så surt ;P Gammeldansk låter spännande, ska kanske ta mig en titt på det också. ;)
Den himla mensen ställer ju till med allt möjligt i kroppen, suck.. right?
Och nu lite gnäll: Ska till pojkvännens familj(hans mamma är amerikan) på thanksgiving middag imorgon, så vi får se om jag får spendera halva kvällen i deras enda badrum kanske. Dessutom så brukar man ju äta supermycket mat och efterätter, så jag kommer väl inte må super. Men vad gör man inte för en trevlig stund och en glad pojkvän. :)