• Boringbrick

Naglar - bildtråd

Bilder på dina bröllopsnaglar eller vardags/fest naglar! 

Så vi alla kan få lite inspiration av varandraSolig 

• Svar på tråden Naglar - bildtråd
  • Boringbrick

Puffar för mer snygga naglar! ;) 

• marastark
    Martur skrev 2012-12-05 14:14:58 följande:

Jag gifter mig om exakt en vecka och så här skulle jag kunna tänka mig att ha mina naglar. Annan form iofs, inte så långa. De måste funka praktiskt med blöjbyten också! Gillar det diskreta glittret i det vita. Vi gifter oss ute, min klänning har en liten applikation med Swarovski och pärlor, jag kommer ha en tiara med lite glitter, en kort slöja med några Swarovski-stenar och ett rejält strasshalsband med typ snöflingor på, så frostiga naglar vore perfekt!

De här är också grymt snygga!!!

Dessa med! Hoppas jag kan få nån av dessa - för då är jag ju redo för ett glammigt nyår samtidigt!!!
    Kommer göra mina naglar i Mora, hos en tjej som gör sitt slutprov i Norrköping på måndag, så jag blir lite av en grand finale...

Nyfiken? Jupp... MIn kusin som bokat tiden så själv vet jag inte ens VAD hon gör. Men jag är glad bara nån gör jobbet så att jag slipper göra det med en 15 månaders buse klängande på mig! 

Riktigt snygga

• Boringbrick

Några snygga nyårsnaglar kanske?

• Vallmo

Rolig trad! Jag har aldrig varit och fatt riktig manikyr, men jag tycker om att mala naglarna hemma.
    Här är mina julnaglar fran förra aret Glad

• Boringbrick

Vilka söta Vallmo! visst är det roligt att pyssla med naglarna!

• Vallmo
    Boringbrick skrev 2013-01-02 15:41:09 följande:
    Vilka söta Vallmo! visst är det roligt att pyssla med naglarna!
    Tack! Ja, visst är detGlad Det gäller att hitta inspiration bara (och att ha talamod att vänta pa att nagellacket ska torka Flört).
  • PiaB

Gjorde nya idag Kände mig lite trött på höst och vinter så det fick bli vårkänsla Vad fina naglar ni har lagt upp bilder på. Och du som gjorde med tomteluvor, jättefint och roligt!

• ev2013
    PiaB skrev 2013-01-02 22:34:19 följande:
    Gjorde nya idag Kände mig lite trött på höst och vinter så det fick bli vårkänsla Vad fina naglar ni har lagt upp bilder på. Och du som gjorde med tomteluvor, jättefint och roligt!

Vilkan fina!

• Boringbrick

Vilka fina PiaB!! Jag försökte lägga upp en bild på mina glittriga nyårsnaglar, men ipaden ville inte, då hamnade de bland mina bilder på min sida istället.

• Vallmo
    PiaB skrev 2013-01-02 22:34:19 följande:

Tack :) Vad fina dina blev! Det är kul med färger som piggar upp lite Glad Och det bästa med att mala bara ytterst pa nageln är ju att man slipper fa en "ful kant" när naglarna växer!
  • pamjofre

Jag har gjort lite olika varianter för att se vad som passar. Här kommer mina.

• pamjofre
    PiaB- dina naglar e verkligen jätte fina! Å gillar speciellt den första bilden du har lagt upp, med dem vita naglarna! Får jag fråga var du gör dina?
  • ev2013

Vad använder ni för matrial?

Jag gjorde mina nagalar 12 dec i akryl, utan någon direkt färg, men tycker att utväxtskanten syndes fort... hur är det för er?

• pamjofre

Jag har testat både akryl ocg gele. Personligen gillar jag gele bättre, tycker att det håller sig bätre. Däremot tycker jag att akrylen e smidig eftersom den går att lösa upp med hjälp av aceton. Tror helt enkelt att det är en smaksak,.

• malli716
    ev2013 skrev 2013-01-03 15:11:01 följande:

Vad använder ni för matrial?

Jag gjorde mina nagalar 12 dec i akryl, utan någon direkt färg, men tycker att utväxtskanten syndes fort... hur är det för er?

Som svar på din fundering angående utväxtkanten så växer naglarna fortar än normalt när du applicerar akryl och gele. Trycket och spänningarna som blir i nageln stimulerar blodföldet under nageln och därav växer de fortare. Så förklarade min nagelteknolog för mig. Själv ser jag utväxt efter bara 3-4 dagar när jag gör förstärkning.
  • ev2013
    malli716 skrev 2013-01-03 15:32:01 följande:
    Som svar på din fundering angående utväxtkanten så växer naglarna fortar än normalt när du applicerar akryl och gele. Trycket och spänningarna som blir i nageln stimulerar blodföldet under nageln och därav växer de fortare. Så förklarade min nagelteknolog för mig. Själv ser jag utväxt efter bara 3-4 dagar när jag gör förstärkning.

Tack för ditt svar!

ojdå... med andra ord får man typ stå ut med det... ? Jag är i valet och kvalet om jag skall göra om det. Just nu är mina naglar inne i en period då det bara går av, därav att jag gjorde akrylnaglar. hatar att ha korta naglar!

Hur har era egna naglar blivit efter att ni tagit av matrialet? Blivit tunare och skörare?

• lillsmilla

Jag är ingen "nagel-människa", brukar nöja mig med lite genomskinligt lack och nån gång "lyxar" jag till det med lite färg, men till mitt bröllop ska jag kosta på mig att gå och få det gjort ordentligt. Googlade inspiration till detta och vill dela med mig av min favoritbild jag hittade:

Älskar dessa!
  • PiaB
    pamjofre skrev 2013-01-03 15:01:31 följande:
    PiaB- dina naglar e verkligen jätte fina! Å gillar speciellt den första bilden du har lagt upp, med dem vita naglarna! Får jag fråga var du gör dina?
    Tack! Jag gör dem på ett ställe som heter Euro Nail. En kedja som finns på fler ställen, tror jag. Jag gör dem i Skärholmen, om du bor i Stockholmstrakten kan jag varmt rekommendera dem. Snabba och bra priser. Alla bilder jag visat är gjorda där.
  • PiaB

Ang. material så har jag haft både gelé och akryl och jag märker ingen skillnad. Den ena sorten gulnade efter ett tag men då är det bara att ta bort och börja om från början. Frågade nu sist och det är akryl jag har nu, tydligen blir glittret bättre med akryl.

Jag har inte märkt att de växer fortare så det är säkert olika. Men jag gör alltid bara fransk eller glittertippar eftersom jag inte vill ha färg på hela nageln då det blir så tydligt när det växer ut. Och jag vill inte göra mer än max en gång i månaden. Gjorde nya i veckan och hade gjort de förra 25/11 så de sitter som berget på mig och bara växer ut. Går aldrig av eller lossnar. Då är det en rejäl utväxt vid nagelroten men eftersom det är genomskinligt så tänker man inte på det.

Tar man bort och inte gör nya är de tunna och sköra. Men jag tycker de brukar bli starka ganska snabbt. Nu har jag alltid lösnaglar men ibland har jag fått för mig att sluta, med ångrar mig alltid. Framförallt är det så skönt att slippa hålla på själv. Man sitter där en halvtimme och sedan bara håller det tills jag tröttnar och vill göra nya

Svar på tråden Naglar - bildtråd