• Boringbrick

Naglar - bildtråd

Bilder på dina bröllopsnaglar eller vardags/fest naglar! 

Så vi alla kan få lite inspiration av varandraSolig 

• Svar på tråden Naglar - bildtråd
  • Boringbrick
    maxmamma skrev 2012-11-30 00:48:48 följande:
    hade gärna haft jättelånga fina naglar men mina är i så dålig kvalitet så de brakar av hela tiden så fort de får lite längd.

sen vet jag inte hur praktiskt o fräscht det är med långa naglar då jag är i stallet hos hästarna o mockar hästskit o bär hö o vatten o borstar hästarna som har lort i pälsen o gör rent deras hovar som det sitter både det ena o det andra i.

de skulle förmodligen braka av även om jag fixade dem på salong då hästskötsel inte är särskilt skonsamt moth änder o naglar men till bröllopet ska jag försöka fixa lite snygga naglar iaf.

men jag  är verkligen avis på er som kan ha såna där naglar.Förvånad 
    Om inte annat så kan du väl fixa dom lite fint med nagellack och så? :) Det kan ju bli hur fint som helst även med korta naglar! :) 
  • Boringbrick

PiaB: Sliter gele mycket på de egna naglarna? Det blir ju ett annat utseende på gelenaglar än på riktiga, skulle nog vilja testa någongång bara för kul, men vill ju helst inte att mina egna naglar ska förstöras massa. 

• maxmamma

Ja nagellack använder jag ganska ofta men hade varit roligt med lite längd oxå

• PiaB

Maxmamma: Det är inte mer ohygieniskt än riktiga nadlar. Däremot kan jag förstå att det är opraktiskt i stallet. Men du skulle kunna göra dem korta, som någon visade längre upp här. Man väljer längd själv, de sätter på långa tippar som de klipper av efter önskad längd.

Boringbrick: Om du har långa egna naglar kan du göra en sk. förstärkning. Då lägger de gelén på din egna nagel så den blir starkare och får det där utseendet du menar att en konstnagel har.

Annars sätter man på tippar och då klipper de av den egna nageln helt. Men allteftersom nageln växer ut så slutar det med att man har bara förstärkning. Beroende på hur duktig nagelskulptör man går hos så kan nageln bli förstörd eller inte. De filar ju på nageln för att gelén ska fästa och sitta ordentligt, och en del filar för mycket. Ibland tar jag bort mina och börjar om från början och då har mina naglar varit lövtunna. Men där jag går nu filar de väldigt försiktigt på den egna nageln.

• Boringbrick
    PiaB skrev 2012-11-30 07:04:02 följande:

Maxmamma: Det är inte mer ohygieniskt än riktiga nadlar. Däremot kan jag förstå att det är opraktiskt i stallet. Men du skulle kunna göra dem korta, som någon visade längre upp här. Man väljer längd själv, de sätter på långa tippar som de klipper av efter önskad längd.

Boringbrick: Om du har långa egna naglar kan du göra en sk. förstärkning. Då lägger de gelén på din egna nagel så den blir starkare och får det där utseendet du menar att en konstnagel har.

Annars sätter man på tippar och då klipper de av den egna nageln helt. Men allteftersom nageln växer ut så slutar det med att man har bara förstärkning. Beroende på hur duktig nagelskulptör man går hos så kan nageln bli förstörd eller inte. De filar ju på nageln för att gelén ska fästa och sitta ordentligt, och en del filar för mycket. Ibland tar jag bort mina och börjar om från början och då har mina naglar varit lövtunna. Men där jag går nu filar de väldigt försiktigt på den egna nageln.

tack för svaret! Okej, jag har långa egna naglar, så skulle bara behöva förstärkning då, men det går att fixa själv nu för tiden, inte sant? :) 
  • maxmamma

Det jag menar med ohygieniskt är att det fastnar smuts under naglarna oavsett om det är äkta långa naglar eller såna som man kan gå o få gjorda.

det hade inte med själva nagelns material jag menade utan längden oavsett fejk eller inte.

och just därför så avstår jag från att göra långa naglar o dessutom så har ju  jag små barn så det är inte så lämpligt med långa naglar heller som riskerar att rispa o  riva dem

och sen vet jag inte hur mkt de konstgjorda naglarna tål i belastning iom att man bär o sopar o mockar med grepar så då är det ju inte så roligt om naglarna riskerar att gå sönder ganska omgående då det inte är helt gratis med nagel excstenison eller hur det nu heter.

sånt där lyx kommer jag unna mig då jag inte har småbarn längre iaf.

men jag tycker det är jättefint annars med långa dekorerade naglar. 

• Lady Antebellum

Å va kul ,jag tänker skaffa mig "naglar" inför den stora dagen. På salongende rekommenderade mig att göra dem ett par dagar innan! Det är verkligen snyggt men  jobbar i vårdsvängen å då är längre naglar ett no no men om man håller de lite kortare kanske...ja ja vi får se om de blir kvar på handen.

• Boringbrick

Annorlunda tekniker:
    Någon som har testat att marmorera naglarna? 
    Eller testat att göra dip dye?

Glad 

• pulmonate

Vilka fina naglar ni har! 
    Jag glömde det helt och hållet på min dag! galet! Först glömde jag att planera in att få dem påbyggda, och sen köpte jag ett fint nagellack i sista stund, men glömde till ochmed att måla dem på morgonen. Det var så mycket annat att tänka på. Som tur är hade jag rena och fina naglar ändå  

• Boringbrick

Bett pojken min att köpa hem glitter i olika färger åt mig, någon som har något tips nageldekoration med glitter? :)

Svar på tråden Naglar - bildtråd