• Boringbrick

Samlingstråd för oss under 24 år!

• Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!
  • Pagnie
    Fru Kauko skrev 2012-12-07 19:29:52 följande:
    Hoppas också in här ;)
    15 juni 2013 är det som vårat Bröllop ska stå i Dannemora Kyrka.
    Vi träffades 2007 och har alltså varit tillsammans över 5 år nu.
    I maj bestämde vi äntligen datumet, för i våras flyttade vi till hus.

Vi har hunnit
    Boka kyrka
    Budget på cirka 40 000 kr
    Gästlistan
    Bröllopsinbjudningarna
    Toastmaster & Servitriser/Servitörer från Försvaret så slipper bekanta hålla i det.
    Jag vet var jag ska köpa min känning me inte vilken.
    Brudbuketen är utsedd
    Klädsel för sambon - Frack/Unifomr något av det!
    Lokalen
    Maten!
    Ringarna - inte köpta ännu men utsedda

Sen är det så mycket kvar men vissa saker är svåra att bli färdiga med nu.
    Ska tillägga att vi är 21 & 22 år gamla. Inga barn men 3 katter.
    välkommen. :D mycket ni hunnit. Hur många gäster hade ni tänkt ha då?
  • Tilda93

Vi har också kommit långt i bröllops planeringen :D
    Vi gifter oss 7 juni 2013 - budjet ca 20.000 + mat som vi fåt :)

Det som är klart
    * Kyrka
    * klänning
    *mina skor
    * slöja, väska, tiara och smycken  mm
    *lokal
    * blivande mannens kläder + skor
    * all dekoration
    * blommorna är utsedda
    * typ av mat är utsedd
    * gästboken, inbjudningskorten( ska skickas om någon månad eller två)
    * Kollat ut ringen och ska snart beställa den :)
    Och massor mer

Det som fattas
    * underkjol, bolero
    * Alkohol
    * Köpa fina lakan till sängen istället för en hotell natt
    * köpa torkade lavendel blommor + ris

det är typ det :)

• Pagnie

känns som att alla har kommit jätte långt i sin planering. Vi kör sakta men säkert framåt men det känns som att vi också har hunnit en massa.

Vi har en budget på 250 000 och det som redan nu är inhandlat och fixat är:

Det som ingår i vårt paket på restaurangen som vi ska vara

Mat personal dekorationer blommor (min bukett, tärnornas buketter, corsager, blommor i kyrkan, i lokalen till bordena och brudbordet samt utanför lokalen) Fruktbuffe chokladfontän stolsöverdrag och rosetter Dj limousine (ska ha en hummerlimousine) kameraman fotograf tårta Alkohol med öppen bar
    Sen utöver det som ingår i restaurangen så har jag även fixat:
    Brudklänning 2 av 3 tärnklänningar bestämt bukett halsband Örhängen små detaljer (ska ha silverringar runt vinglasens fot med en berlock som det står love på, manchettknappar till våra pappor, strumpor till alla i brudföljet, odyl.) Bokat en extra fotograf köpt skor till mig fixat en bekant som trycker upp inbjudningskort, festhäften, vigselprogram, placeringskort osv gratis. har även köpt armband till tärnorna. Vigselringarna är inköpta och ivägskickade för gravyr.  solist fixad

Det som är kvar nu är:

Underkjol slöja Tiara armband till mig underkläder och kläder till natten boka hotellet som vi sett ut mannens kläder sofreh aghd dawoul zurna Noghl till presentlådorna till varje gäst kläder till näbbarna ringkudde Hemsida En tärnklänning Boka frisör som är utsedd. kan inte boka förän i februari fixa naglarna köpa såpbubblor köpa lådor till gåvorna till gästerna Hinderprövning

Okej det är säkert något som jag har glömt men jag tror jag har det viktigaste med i alla fall.

• Fru Kauko
    Pagnie skrev 2012-12-07 19:45:59 följande:
    välkommen. :D mycket ni hunnit. Hur många gäster hade ni tänkt ha då?
    Tack 60 gäster på ett ungefär. Glömde tillägga att vi fixa fotograf :))
  • Fru Kauko

Jag orkar verkligen inte skriva allt i detalj men nu ikväll har jag hunnit med lite mer. Men vill gärna ha en skrivare så att man kan få ut allt på papper >.<

• Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-07 12:08:06 följande:
    men det låter ju verkligen jättebra. Ni har ju lyckats hitta allt till jättebra priser och hitta lösningar på allt. verkligen duktiga ni är.
    Tänk om man kunde få bröllopet så billigt så skönt det skulle vara. Jag hade lätt kunnat gifta mig utomhus men jag törs inte lika på vädret feg som jag är. Sen förvårar det ju en del att gifta sig med en blatte också. ;) Dom har så höga krav på att det ska vara kvalitet på allt och allt ska se så fint ut och så vidare och så vidare. ja du förstår. Men just nu ser det ju ut som att vi klarar budgeten ganska bra så får hoppas att man inte kommer ett halvår senare och har skilt sig bara för då är det verkligen att kasta pengarna i sjön. ;)

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta tag i nu. det mesta är ju fixat men det är småsaker kvar. känns som att man har glömt något men det borde man ju inte tycker jag. haha
    ja jag är supernöjd själv, känns iaf som vi får ut väldigt mycket för pengarna :)
    även om jag skulle kunna önska att vi hade möjlighet att ha samma budget som er, skulle inte ha några problem o bränna dom pengarna om det vore så ;) haha

får man va lite nyfiken o fråga vad du fick ge för din klänning? :) och vad du ska ha för typ av blommor? (floristen i mig är nyfiken haha )
    bombar på med frågorna här när jag iaf är igång, ni skulle väl med gifta er i juli, när ska ni sicka ut inbjudningarna?
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-08 16:03:06 följande:
    ja jag är supernöjd själv, känns iaf som vi får ut väldigt mycket för pengarna :)
    även om jag skulle kunna önska att vi hade möjlighet att ha samma budget som er, skulle inte ha några problem o bränna dom pengarna om det vore så ;) haha

får man va lite nyfiken o fråga vad du fick ge för din klänning? :) och vad du ska ha för typ av blommor? (floristen i mig är nyfiken haha )
    bombar på med frågorna här när jag iaf är igång, ni skulle väl med gifta er i juli, när ska ni sicka ut inbjudningarna?
    bomba på du med frågor det är bara kul.
    Nej men så är det väl alltid. pengar kan man bränna om man har dom. men har man dom inte får man göra det perfekt med dom medel man har. så är det ju bara. Nu har ju vi spridit ut lite kostnader och så också. Det är nog smart att göra det så allt inte kommer som en jävla smäll.

Absolut. Den kostade runt 20 000 +/- några hundralappar. Den är ju tvådelad så betalade 12000 någonting för överdelen och 8000 någonting för underdelen. Dock behöver överdelen sys in lite så måste betala ca 1000 kr till.
    Oj blommor jag, jag tänkte ha vita och rosa pioner och lite rosor samt liljekonvalj. Frågan är bara om detta går i juli. Det borde ju du veta som är florist? och har du kanske några andra tips. de viktigaste i min bukett är pionerna, rosa.

Yes i juli är det så vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av mars. Och sedan får dom OSA sista maj. Har pratat med folk som ska på bröllop i typ augusti och får inbjudningar i januari och dom tycker det är för tidigt och att man hinner glömma bort det. så tror detta passar bra. Sen vet alla som ska resa långt om att vi ska gifta oss och så så dom hinner planera det innan.
    När skulle ni gifta er nu då? jag har kort minne du vet.
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-08 16:26:41 följande:
    bomba på du med frågor det är bara kul.
    Nej men så är det väl alltid. pengar kan man bränna om man har dom. men har man dom inte får man göra det perfekt med dom medel man har. så är det ju bara. Nu har ju vi spridit ut lite kostnader och så också. Det är nog smart att göra det så allt inte kommer som en jävla smäll.

Absolut. Den kostade runt 20 000 +/- några hundralappar. Den är ju tvådelad så betalade 12000 någonting för överdelen och 8000 någonting för underdelen. Dock behöver överdelen sys in lite så måste betala ca 1000 kr till.
    Oj blommor jag, jag tänkte ha vita och rosa pioner och lite rosor samt liljekonvalj. Frågan är bara om detta går i juli. Det borde ju du veta som är florist? och har du kanske några andra tips. de viktigaste i min bukett är pionerna, rosa.

Yes i juli är det så vi tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av mars. Och sedan får dom OSA sista maj. Har pratat med folk som ska på bröllop i typ augusti och får inbjudningar i januari och dom tycker det är för tidigt och att man hinner glömma bort det. så tror detta passar bra. Sen vet alla som ska resa långt om att vi ska gifta oss och så så dom hinner planera det innan.
    När skulle ni gifta er nu då? jag har kort minne du vet.
    ja men det låter smart, blir väl lätt lite chockartat annars om man ska ta allt på en gång. då får man köra på nudlar ett par månader efter om man ska slänga ut allt det haha ;)

oki, kunde tänka mig nåt sånt, var och provade en som var ganska lik den för o få lite grepp om vad man ser bra ut i o så, fast sen fick symaskinen komma fram istället

jupp, den frågan kan jag svara på och det är absolut inga problem, den skulle t.o.m jag kunna fixa i min lilla "by-butik" så i stockholm där de har tillgång till så många grossister är det absolut inga problem :)

oki, sant det du säger, vi har lite beslutsångest, vi gifter oss den 6 juni och vill ha svar ca 2 månader innan (vill veta i god tid pga budgeten så man vet om det blir mångasom inte kan komma om man kan lägga dom pengarna på nåt annat o så)  o sen blir jag väl lätt lite ivrig o vill få iväg dom bara för jag tycker planeringen i sig är rolig,hmm svårt det dära..
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-08 19:36:24 följande:
    ja men det låter smart, blir väl lätt lite chockartat annars om man ska ta allt på en gång. då får man köra på nudlar ett par månader efter om man ska slänga ut allt det haha ;)

oki, kunde tänka mig nåt sånt, var och provade en som var ganska lik den för o få lite grepp om vad man ser bra ut i o så, fast sen fick symaskinen komma fram istället

jupp, den frågan kan jag svara på och det är absolut inga problem, den skulle t.o.m jag kunna fixa i min lilla "by-butik" så i stockholm där de har tillgång till så många grossister är det absolut inga problem :)

oki, sant det du säger, vi har lite beslutsångest, vi gifter oss den 6 juni och vill ha svar ca 2 månader innan (vill veta i god tid pga budgeten så man vet om det blir mångasom inte kan komma om man kan lägga dom pengarna på nåt annat o så)  o sen blir jag väl lätt lite ivrig o vill få iväg dom bara för jag tycker planeringen i sig är rolig,hmm svårt det dära..
    haha ja men det verkar ju vara vad man får lägga ut om man vill ha en såndan. om man inte är lika duktig som du och kan göra den själv. du är verkligen jätte duktig och det ska bli så kul att se vad du gör för fin kläninig.

vad bra, det låter betryggande. hoppas det blir en fin bukett i alla fall. har alltid älskat pioner men var lite osäker på när det är säsong för dom. Men vad bra då kan jag ha den i alla fall.

okej. ja men så är det ju. vi blir ju också glada om inte alla kommer på vårt bröllop men dom flesta kommer nog skulle jag tro. Ska bli väldigt kul att se vilka som inte kommer. har svårt att gissa faktiskt. för dom vi bjuder är ändå nära familjen  och så. så ja ska bli intressant att se om det är någon som tackar nej.
    men det där med inbjudningskort är verkligen jättesvårt. men nu får det bli så tror jag.

det jag tycker annars är svårt är vad man ska skriva på korten. måste ju bestämma tid och allt då. vi viger oss ju kl 16 i kyrkan så det skriver man ju men hur skriver man sen? vi har ju en till vigsel och sen festen.
    Några tips?
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-08 20:08:54 följande:
    haha ja men det verkar ju vara vad man får lägga ut om man vill ha en såndan. om man inte är lika duktig som du och kan göra den själv. du är verkligen jätte duktig och det ska bli så kul att se vad du gör för fin kläninig.

vad bra, det låter betryggande. hoppas det blir en fin bukett i alla fall. har alltid älskat pioner men var lite osäker på när det är säsong för dom. Men vad bra då kan jag ha den i alla fall.

okej. ja men så är det ju. vi blir ju också glada om inte alla kommer på vårt bröllop men dom flesta kommer nog skulle jag tro. Ska bli väldigt kul att se vilka som inte kommer. har svårt att gissa faktiskt. för dom vi bjuder är ändå nära familjen  och så. så ja ska bli intressant att se om det är någon som tackar nej.
    men det där med inbjudningskort är verkligen jättesvårt. men nu får det bli så tror jag.

det jag tycker annars är svårt är vad man ska skriva på korten. måste ju bestämma tid och allt då. vi viger oss ju kl 16 i kyrkan så det skriver man ju men hur skriver man sen? vi har ju en till vigsel och sen festen.
    Några tips?
    från ca maj till sep. brukar man kunna få tag i dem så du kan va lugn ;)  o pioner är verkligen superfint! jättefint o ha i lite olika rosa nysanser, blir som ett rosa moln hihi

ja de  e supersvårt verkligen, vill ju dela dagen med alla nära o så, men känner att är det så att det är så att hälften nu mot förmodan inte kan komma, så finns det ju annant jag kan lägga pengar på isf, typ dekorationer o sånt..

har ved lite poblem hur vi ska författa ihop det, o vi har inte bestämt tid än.. funderar på 14-15 nån gång.
    har ni säker tid till den andra med då? för sånt är ju svårt o veta precis annars menar jag, saker tar ju nästan aldrig så lång/kort tid man tänker sig
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!