• Boringbrick

Samlingstråd för oss under 24 år!

• Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!
  • Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-04 07:13:11 följande:
    Precis :) Jo jag tycker det men många säger att det är en jobbig utbildning och å tröttnar man på barn skrik ;) Aha okej, jag hade velat bli barnmorska med men är det inte en lång utb?
    haha ja kanske på andra barns skrik i alla fall. läste någon studie om att förskolelärare är sämst föräldrar. men det tror jag nog inte på. dom är bara trött på andras ungar. ;)
    ja jag har velat bli barnmorska sen jag var 3 år gammal uppenbarligen så här kör jag bara på. Jo det är ganska lång utbildning. Du måste ju bli sjuksköterska först och den utbildningen är 3 år. sen måste du jobba minst ett år och helst läsa lite kurser då också för att få upp antalet högskolepoäng så du kommer in, vilket jag håller på med nu. Sen är det 1,5 år på vidareutbildningen. så ja räknar man allt det så tar det lite drygt 5,5 år att bli barnmorska. Men sen är det ju världens bästa yrke också.
  • Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-04 11:52:59 följande:
    Eh okej, det tror jag inte på! Aha då sattsar jag på förskollärare. :) hihi hoppas det går bra :)
    haha nej precis. kör på förskolelärare du. det går nog faktiskt lite snabbare. ;)
  • Pyttis

jag tar väl och tränger mig på lite jag med här då ;)

jag är 20 och sambon 24, vi hinner båda dock bli ett äldre innan den stora dagen, som är den 6 juli :) vi kommer då att ha varit tillsammans i 2,5 år men vi har känt varandra i över 7 år.

vi har vigselplats fixad (en kyrkoruin) och vigselförrättare är bokad och festplats ( en hage). sen har jag köppt tyg till min klänning, o ska snart börja sy. o just nu håller vi på och funderar över hur vi ska göra med inbjudnings korten... inte så lätt..

kul o se iaf att vi är några stycken som är lite yngre och jättekul o läsa om era planer :)

• Melissa1

Hej här kommer en till!

Vi har varit tillsammans i 6 år i januari och förlovade i 4. Vi kommer vara 23 - 24 när vi gifter oss i juni 2013.

Så här långt har vi kommit:

Lokal bokad
    Kyrka bokad
    Brudföljet klart
    Frisör bokad
    Make up bokad
    Fotograf bokad
    Ringar klara men ej beställda
    Gästlistan satt
    Mat ingår i lokalpaketet men ej utvald men blir 3 rätters

Vi har inga barn och har inte tänkt att bilda familj direkt inpå bröllopet heller utan njuta av att vara nygifta ett par år bara oss två.

Kul men en grupp för oss lite yngre. :) 

• Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-04 15:48:34 följande:
    jag tar väl och tränger mig på lite jag med här då ;)

jag är 20 och sambon 24, vi hinner båda dock bli ett äldre innan den stora dagen, som är den 6 juli :) vi kommer då att ha varit tillsammans i 2,5 år men vi har känt varandra i över 7 år.

vi har vigselplats fixad (en kyrkoruin) och vigselförrättare är bokad och festplats ( en hage). sen har jag köppt tyg till min klänning, o ska snart börja sy. o just nu håller vi på och funderar över hur vi ska göra med inbjudnings korten... inte så lätt..

kul o se iaf att vi är några stycken som är lite yngre och jättekul o läsa om era planer :)
    åh vad underbart det lät. men en fråga du, hur törs du planera allt utomhus i den svenska sommaren? ;)
  • Pagnie
    Melissa1 skrev 2012-12-04 16:12:29 följande:
    Hej här kommer en till!

Vi har varit tillsammans i 6 år i januari och förlovade i 4. Vi kommer vara 23 - 24 när vi gifter oss i juni 2013.

Så här långt har vi kommit:

Lokal bokad
    Kyrka bokad
    Brudföljet klart
    Frisör bokad
    Make up bokad
    Fotograf bokad
    Ringar klara men ej beställda
    Gästlistan satt
    Mat ingår i lokalpaketet men ej utvald men blir 3 rätters

Vi har inga barn och har inte tänkt att bilda familj direkt inpå bröllopet heller utan njuta av att vara nygifta ett par år bara oss två.

Kul men en grupp för oss lite yngre. :) 
    välkommen.
    vart gifter ni er någon stans?
  • Melissa1

Vi gifter oss i Linköping du?

• miserere
    Melissa1 skrev 2012-12-04 16:12:29 följande:

Skönt att det är någon mer än jag som inte stressar med att ha barn fastän (vi också) varit tillsammans så länge! 

Vi kommer att gifta oss i Stockholm!
  • Pagnie
    Melissa1 skrev 2012-12-04 16:34:18 följande:
    Vi gifter oss i Linköping du?
    vi gifter oss i stockholm :D vi kände att det är bäst då vi ska ha ett persiskt bröllop och ställen som kan persisk mat växer inte på träd och sen eftersom vi har så många gäster som måste få plats så kändes stockholm som det bästa alternativet faktiskt.

bor ni i linköping eller är det någon annan anledning att ni gifter er där?
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!