pamjofre skrev 2012-12-21 09:10:45 följande:
Pagnie- nej de e inte så lätt, men som sagt de visste vi inte när vi valde det :P
Jag bor i kristianstad, och här e de så att de inte tar in nyexade på akuten, men ska söka ändå. Nej ja vill inte jobba inom psyk, men har varigt en bra erfarenhet.
Åhh va kul att du trivs!!
Var e de ni bor?
Heheh nej de e ingen speciell anledning, ja vill bara ha barn :P, de har jag velat ett tag, men vill vara gift först ivf.
Nej de e ganska långt! Va inte vad ja hade tänkt fdrån början, men passade så perfekt så de blev så iaf :)
nej det är ju det som är grejen tyvärr. vissa har bara tur för det där är ju sånt man inte tänker på.
okej vad tråkigt. så sa dom i örebro också när jag sökte där att dom helst ville ta in sådana som jobbat 3 år men det fanns liksom inga möjligheter till det för de flesta vill inte byta sitt lugna avdelningsjobb mot en stressig akutmottagning. Så jag håller alla tummar för dig.
Ja det är verkligen världens bästa jobb. Och som sagt man får en väldigt bred kompetens och sen får vi göra mycket som inte andra syrror får göra. Vi får ju massa delegeringar som egentligen läkarna ska göra, typ artärprov och intraosseösa nålar och sånt.
Jag bor i Sörmland så inte så långt från stockholm.
ja du tänker som mig då. du vill bara ha barn, man känner det helt enkelt. jag har velat ha barn länge men jag har även velat ha den optimala situationen för att ha barn också. Nu finns det inget bra tillfälle att skaffa barn men det finns mindre dåliga tillfällen :D och nu efter bröllopet så är det ett sånt tillfälle.
Men din sambo är han lika sugen på barn också?
Min hade helst väntat ett år till men han vet att han vill ha barn med mig så han säger att vi kan köra i vår ändå.