Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

Samlingstråd för oss under 24 år!

ja men det verkar ju lite så men som du säger det skadar verkligen inte att söka. det är bara att söka på. Jag sökte 4 och fick 3 så det kan ju gå åt vilket håll som helst.

Ja men det verkar vara så med karlar, dom har inga problem att vänta. Tror inte dom känner samma längtan som vi gör. inte på samma sätt i alla fall. Och min sambo säger att han ser inte fram emot bebistiden utan han vill ha lite äldre barn som man kan göra lite saker med. men som sagt han hade gärna väntat ett år för han vill resa en del. Men jag har ju sagt åt honom att vi kan resa ganska långt in i graviditetetn så vida det inte blir typ tvillingar eller något för då bör man väl inte flyga alls har jag för mig. Men när det gäller resor verkar han se det som undergången att skaffa barn. haha. Äh så länge man har en eller två tycker jag att man kan resa ändå. Men det är ju snällt av honom att "gå med på" att göra det nu för min skull.
    Ja jag tog ut min p-stav i maj 2011 så jag har varit utan ganska länge faktiskt. Så min kropp har hunnit vänja sig rätt bra och min mens funkar jättebra och kommer som en klocka och min ägglossning har jag stenkoll på då den märks väldigt tydligt när den kommer. så jag siktar på första försöket Flört

• Pagnie
    japamjofre skrev 2012-12-23 07:08:50 följande:
    Ja precis! Nee ja har tänkt söka "allt" som finns som ja skulle kunna tänka mig :P. Så någonstans får ja säkert napp :).

Heheh ja precis! MIn e väll inte så mkt för att resa, men han har samma åsikt om bebis tiden, de bara sover, skiter å skriker... vill du (ni)l gärna ha tvillingar? Ja e faktiskt tvilling själv, och även min sambo e tvilling, hans pappa var tvilling, å min pappas systrar är tvillingar :P, hehe så ska man se till det har jag ganska bra utsiker, men de brukar ju hoppa en generation.. vi får se.

Skönt att allt funkar som en klocka! uch ja kan knappt komma ihåg när min kropp gjorde det senast! Ja men då borde de säkert fixa sig på första! Håller tummarna :). Ja, visst e de snällt allt de går med på för vår skull :P.

Hoppas att ni får en underbar jul och nyår!
    ja men klart du får napp någon stans. dom skriker ju efter oss känns det som. så det är nog verkligen inga problem.
    haha ja karlar verkar tro det där. Men vi får väl se hur det blir. man kanske får en jättesnäll bebis. Men just nu känns det bara som att tiden kryper fram. eller det går snabbt men inte tillräckligt snabbt. April vill jag ha nu. Men 4 månader kvar. ska stå ut den tiden.
    sambon tror faktiskt det kommer gå på första. jag är dock inte lika säker. jag tror det kommer gå i juli. typ bröllopsnatten. ;) har ju ägglossning då så vi får se.

Oj är ni båda tvillingar? häftigt. Dock är det ju så att det bara är tvåäggstvillingar som är ärftligt och det är bara från kvinnans sida för det har ju med hur många ägg du släpper att göra. Enäggs å andra sidan är bara tur. Och det där med att det hoppar över tror jag inte riktigt på. Dina fastrar var ju tvillingar liksom ;)
    Ja jag vill jättegärna ha tvillingar. en pojke och en flicka. Sambon vill inte alls det. Svärmor å andra sidan har beställt tvillingar men två flickor. hon är tvilling själv.
    Mina systrar är tvillingar och min farfar är tvåäggstvilling och mina kusiner är tvillingar. Så hoppas det.
    vill ni ha tvillingar då?

ja dom är så snälla så.
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2012-12-23 11:15:50 följande:
    ja precis :). 
    Heheh ja, bröllopsnatten hade ju varigt extra roligt, käns ju väldigt traditionellt om de skulle bli då :P.
    Ja visste faktiskat inte att det bara var tvåex som var ärftligt, har dock hört av en proffesor att "enäggstvillingar är världens bästa missbildning" hehe låter ju bra. På min sida har även mamma tvillingar 2 generationer bakåt.
    Va kul att även du har tvillingar i släkten! Tror faktiskt att man är extra sugen på tvillingar om man har de i sin nära familj.

Ja jag tror att även jag vill ha tvillingar. Jag och min syster (enäggs) e ju bästa kompisar och vi har alltid haft varandra. Och dels får man två på en gång, e de ju klart sen (för vår del, vi vill ha 2). Hur många barn vill ni ha?

Hehe ja svärföräldrar har en tendens att beställa :P,  om de får som dem vill e dock väldigt osäkert! 
    ja men så kan det nog vara. sambon som sagt vill ju inte ha tvillingar men det vill ju jag så jag ska allt ha min vilja igenom. ja det blir ju så ni har ju allt tillsammans.
    Vi vill ha 3 barn hade vi tänkt. men sen kan ju det ändras så det vet man aldrig. vi börjar med tvillingar först i alla fall. haha
    Ni då?

Ja dom verkar ju ha det. men nej jag tror nog inte att dom får som dom vill för jag vill ju ha tvillingar fast en av varje. men två flickor skulle jag ju inte dö av heller.
  • Pagnie
    Biographic skrev 2012-12-26 19:14:09 följande:
    Är det bara jag som har haft problem med inloggningen de senaste veckorna?! När jag blev gravid var det faktiskt jag som "gav med mig". Jag ville helst plugga vidare först men sambon ville skaffa barn så då blev det så :) Nu har jag fått bebissug igen men vill absolut inte bli gravid innan bröllopet. Sambon vill att jag ska bli klar med utbildningen innan nästa. Jag kan tänka mig att ta ett års uppehåll och vara mammaledig, men som sagt, inget före bröllopet iaf!
    ja det är ju alltid bäst att plugga först. vi kände båda två att utbildning kommer före barn. så så blev det. så nu är vi båda utbildade med heltidsjobb så det har verkligen varit värt det. Känns som ett bra val för oss i alla fall.
  • Pagnie

det där med bebisgos är enligt mig livsfarligt när man är sugen själv. vill bara ha en mer då. haha. tror sambon börjar bli lite nervös nu. han har insett att det inte är så långt kvar innan vi kör igång. tror det slog honom igår.
    han är söt när han är nervös.
    men nu är vi inflyttade i en större lägenhet. tror det slog honom då

• Pagnie

ja det är såååå skönt. vi trivs verkligen. underbart.

gott nytt år till er tjejer. det här är året det händer

• Pagnie

pamjofre: Såg din ring i tråden för 2013. vad roligt att din sambo lyckades välja en sådan fin ring. det hade nog min aldrig klarat själv. Jag fick välja min själv men jag valde också en safir fast min är en trestens i vitguld. Men vad ska du ha för vigselring till din?
    Och sen är du nöjd med att ha en safir? många verkar tro att man tröttnar snabbare bara för att man har en färgad sten men jag förstår inte alls varför dom tror det.

• Pagnie

min är ju ganska lätt att matcha då jag har en rak skena. så jag har faktiskt redan köpt mina vigselringar. hämtar ut dom på tisdag. har två stycken vigselringar en på varje sida. en på 3 mm och en på 4 mm. den ena med en diamantrad nästan helt runt och en med två diamantrader som löper omlott i mitten.
    Men på tisdag kan du få se hur dom ser ut. alla ringar är inne nu. förlovningsringen är inne på gravering. usch vad naken man känner sig. lämnade in den strax innan jul.
    Men snart så är den tillbaka. frågan är bara hur man ska kunna låta bli att pilla på vigselringarna när det är så långt kvar.

ja det är bra när dom lyssnar ibland. det häner inte ofta men ibland så. plötsligt händer det du vet.
    ja men eller hur jag tror nog att vi är det. haha.

• Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-05 21:04:35 följande:
    åhh va kul! Ja just det, du skulle ha en på höger finger också för den persiska vigslen? Ja :) hade vatt jätte kiul att se dem.

hehe ja precis de har sina ljusa stunder :) 
    nej kommer ha alla på vänster finger. en på var sida om trestensringen. så totalt blir alla ringar tillsammans 1 cm breda. då jag har ganska långa fingrar så kommer det inte bli något problem.

åh vad roligt att ni köpt kläder till honom. skulle behöva köpa det till min man snart också. skulle vara skönt att ha det klart faktiskt.
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-05 22:39:28 följande:
    ahh ooki. de blir alldeles säkert super fint! 
    ja faktiskt de känns jätte skönt att ha det gjort nu! jag har ju haft min klänning beställd sedan i augusti, så de känndes verkligen på tiden att även hans blev fixade. Marskalkerna har vi dock kvar, men de ska bara hyra väst och palstrong, så de e inte så krånkgt (å inte så dyrt heller).  
    ja jag hoppas det i alla fall. som sagt på tisag får ni se.
    ja men det förstår jag. beställde min i oktober så det är väl dags för honom att få sitt med nu snart. men jag tycker att det har varit lite svårt att kunna bestämma vad han ska ha. vi var inne på smoking men gick över på vanligt kostym igen för då kan han ha den vid andra tillfällen också. frågan är bara vart man kan köpa fina kostymer?
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-06 19:29:19 följande:
    ska bli jätte kul att se :)

ja precis. Mmm smoking e väldigt stiligt, men ja.. nr ska man ha den igen? Vi köpte ju faktiskt inte frockcoaten utan hyrde den bara, onödigt att köpa tyckte vi nr hsn inte kommer att använda den igen, men det andra går ju att återanvända. Hmm finns säkert många ställen hemma där ni bor, alla bröllopsbutiker har ju inte herrklöder, men de lite större har oftast. Vi köpte hans på wedding store, fd. atalje MB här nere i skåne. Finns säkert liknande på andra ställen oxo :) 
    ja dom har ju faktiskt herrkläder på stockholm brud och fest där jag köpte min klänning så man skulle ju kunna gå dit och kolla.
    skulle ju egentligen vara bra att hyra en smoking faktiskt. inte helt fel och så kommer man kanske billigare undan. vad kostar det att hyra ungefär då? har du någon koll?
  • Pagnie

jaså du gjorde det? Ja jag la in en rejäl bildbomb där. ;) ja visst är dom vackra mina små pojkar. Eller små och små dom har växt till sig lite mot bilderna där, men fortfarande söta som socker.
    Utan dom hade jag aldrig orkat med all den här planeringen som bröllop innebär. skönt att kunna få pausen och gå ut med dom istället. släppa lös dom i skogen eller träna. helt underbart.

såg att ni beställt ringarna. Men att dom kommer vara färdiga till i Maj. Usch vilken jobbig väntan och få vara ringlös så länge :( jag kände mig sjukt naken den här månaden när min ring var inlämnad. hoppas det går fort nu fram till maj. det hoppas vi nog alla ;)

• Pagnie
    Pyttis skrev 2013-01-13 14:02:10 följande:
    inte den bästa bilden, men nu är jag klar!!!!!!!!!!! :)

åh vad duktig du är det där hade jag aldrig kunnat göra. ska du ha underkjol och så också?
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2013-01-13 16:25:12 följande:
    tack så jätte mycket!!! :) nej, ska ha den som den är, för den är myyyycket fluffigare i verkligheten än vad som den ser ut att vara på bilden, har inte fixat alla lager riktigt på bilden o så håller jag ner den lite där så jag tror jag kommer nöja mig sådär :)
    åh det blir säkert jättebra ska du se :D
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-13 17:00:12 följande:
    Pagnie- hehe ja jag såg din bildbomb :). Ja visst e de skönt att kunna ta en paus och gå ut med dem! Vi har oxo hund, men bara en. Vad tränar du med dem?

Ja, de e hemskt faktiskt att vara utan ringen så länge! Hehe man känner sig så naken, och ibland glömmer ja bort att jag har lämnat in den, så för en kort sekund e jag rädd att jag tappat den :P. Japp vi får hoppas att tiden flyger förbi! 
    ja men verkligen. hundarna är vår räddning. jag tränar inte allvarligt än eftersom dom fortfarande är små. men vi börjar nu i vår. men jag hobbytränar rallylydnad med lille och agility lite smått med storvovven. dock ska vi köra igång med agility på riktigt när han blivit höftröntgad. det blir han 24:e januari.

ja men det trodde jag också. men nu sitter den där den ska igen :D
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2013-01-13 17:26:07 följande:
    ja det känns så, har en riktigt bra magkänsla så jag känner mig lugn :)
    ja men det låter ju jättebra :D när var det dags?
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2013-01-13 18:48:08 följande:
    samma månad som för dig juli som gäller ;)
    den 6:e :)
    härligt. en vecka innan. då får du ge mig tips sen innan det är dags för mig. ;)
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2013-01-13 19:42:31 följande:
    får komma där sen och "GÖR INTE SÅHÄR!!!!!!" ;) HAHA
    haha ja men lite så tycker jag ;)
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-13 21:05:26 följande:
    Pagnie- kul me både rallylydnad och agility! Hur gamla är dem?
    ja det ska bli jätte roligt. den äldsta är 18 månader och den lilla fyllde 1 år i torsdags. Så det är bara 6 månader emellan dom. två unghundar är INTE att rekommendera.
    Men kul ska det blir i alla fall. ;)
    ja röntgen kommer nog gå strålande. dock är det kenneln som tar honom dit så vi får höra efteråt hur det gick :D
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!