Titti Conny skrev 2012-12-26 22:02:07 följande:
Pagnie - Nej, vi hade försökt ca 5 månader innan jag fick veta att jag har endometrios och cystor på ena äggstocken. Så min kära sambo som också sagt att "han kan göra barn hur lätt som helst" (han har 3 sedan tidigare), fick sig en knäpp på näsan. Gäller ju att BÅDA kan göra barn om det ska bli nåt
Men nu ska vi ju få hjälp och det är vi tacksamma för. Hoppas bebisverkstan kommer lyckas för er!
God fortsättning på er!
Okej, ja det är ju inte så roligt. endometrios ställer ju till det en del för en. Men som sagt det gör det ju inte omöjligt så jag hoppas verkligen på att det fungerar för er snabbst möjligt. Men det verkar vara rätt vanligt med endometrios och PCOS om jag har förstått det rätt. har sett många nu senaste tiden som har det. och som sagt det verkar inte alls roligt.
Jag har också varit jätte nojig för att det inte ska gå och varit rädd för att man ska ha än det ena än det andra problemet. Men jag har kollat upp det och har faktiskt gjort ultraljud 4 gånger senaste året för att kolla på min livmoder och den ser jättefin ut och så så jag hoppas på att det kommer fungera på en gång. Drömde faktiskt om det inatt att jag blev gravid på första försöket. det är ju så härligt med graviddrömmar. Så man vill ju att det ska bli april nu helst igår.
Men jag håller allt tummar och tår för att det ska gå både för dig och mig. jag har ju inte haft något preventivmedel på 1,5 år och har hållt stenkoll på min mens och ägglossning sen dess så jag vet ju när det kommer. hoppas på att det förbättrar chanserna något.
Ja karlar verkar ju kunna tro lite väl mycket om sig själva. haha. Men det går ju så klart bara det att det tar lite tid.