Anonym skrev 2012-12-06 07:28:16 följande:
Jo men det är ju ganska uppenbart att TS vill skryta eftersom hon/han skriver ut exakta summorna, det känns inte riktigt nödvändigt utan är nog mer ett behov att visa upp sina pengar. Självklart vill man försäkra så dyra smycken.
Lägg ner din missunnsamma attityd!
Just sådana personer som du har fått mig att avstå från att publicera bilder på min förlovningsring. Det finns en avundsjuk och bitter tongång som då och då poppar upp på BT. Alla har olika ekonomiska förutsättningar och det är väl inga konstigheter med det.
Varför ska man inte kunna skriva hur mycket ens ring kostade när man är anonym på nätet och behöver råd när det gäller försäkring?
Jag har tagit en extra försäkring för alla mina smycken, klockor och handväskor. Om du befinner dig i USA finns det betydligt förmånligare försäkringar för smycken som tex Chubb. Viktigt är att du noga studerar det finstilta och vad som ingår i försäkringen du tecknar. Du vill troligen inte ha en ersättningssten från Guldfynd om du inhandlat din förlovningsring från Tiffany. Vore jag dig skulle jag kontakta mitt försäkringsbolag hemma i Sverige för att se vad dom kan erbjuda dig. Är jag inte nöjd med deras policy skulle jag inte tevka att kontakta flera olika försäkringsbolag och sedan jämföra vilket som är mest förmånligt för mig och mina behov.
Tiffanys: Din ring låter klassisk och vacker!! Har många vänner som inhandlat sin ring på just Tiffany & Co.