• socionomen

Lovar och inte lova

Min pojkvän friade till mig förra året, den 19 december och jag blev världens lyckligaste efteråt.
    Vid nyår sa att han hade ändrat sig på grund av flera faktorer.

För två veckor sedan framkom det att han hade flirtat med en tjej på fb som han är vän med, som har dessutom har legat med en gång. Han hade kallat henne för "pearl of the pearls" "hej snygging" och kisses and hugs som avslut liksom.

Jag blev ledsen och förtvivlad efteråt, jag frågade om han någonsin tänkte gifta sig med mig?
    han sa- Jag kan lova dig att jag aldrig kommer att förlova mig eller gifta mig med dig!
    jag svarade: Kan du lova mig att du aldrig kommer gifta dig med någon annan?
    Han sa: Nej! Du har inget med mitt liv att göra om det tar slut mellan oss.

Jag blev ledsen och dämpad efter detta, Vi har en son tillsammans och jag har två barn sedan tidigare som han är en bra styvfar till.

Hur tolkar ni det här? Snälla ge mig svar..

• Svar på tråden Lovar och inte lova
  • eml33h

Vilket svin han är som gör och säger så!
    Gör slut!

• MissTC

Ursh, får ont i magen av att läsa detta.. MASSA STYRKEKRAMAR till dig!!!!

• Boringbrick

Förlåt, men det låter som något riktigt idiotiskt att säga! Jag förstår att det är en väldigt känslig situation då ni dessutom har barn ihop, men jag tycker inte att han är värd dig efter en sån dum kommentar. Otroligt pinsamt av honom att hålla på att flirta med en annan kvinna, riktigt dåligt av honom, som vuxen människa och far. Så tyvärr så kan inte jag läsa in något positivt i det.. :/ 

Fråga: vill du väldigt gärna gifta dig? 

Stackare, känner för dig!  

• CoG

Vill du gifta dig med honom om han ändrar sig ang bröllop?

Visst, det är inte lätt att ha barn med en person, separera och få barn med en annan man som dessutom är en bra bonuspappa...och sedan se sidor som inte heller gör den här mannen till den bästa livskamrat.

Du undrar hur man tolkar det du skriver.

Det jag läser får honom att framstå som ett egoistiskt svin.
    Han vänstrar med en annan och säger att han aldrig vill förlova eller gifta sig med dig,
    men kanske med någon annan om det tar slut.
    Oavsett har du inget med det att göra.
    Det låter inte som någon att dela livet med, om du frågar mig.

Hur tokar du själv det han sagt?

• socionomen

Jag älskar denna man så mycket men ibland frågasätter jag honom också?`
    Varför skriver han så till en annan kvinna? Varför skriver han aldrig sånt til mig.

Det värsta är att sedan en tid tilbaka så säger han att jag inte får sex förrän jag går ner 30 kg,
    och når jag vikten 75 kg så slutar han röka. Varför gång jag går ner i vikt så köper han massor av godsaker till mig, osv. Jag orkar inte så mycket längre men jag älskar honom så mycket.

Det enda jag vill är att han befäster vårt förhållande på något sätt , förlovning eller giftemål? vi har varit ihop i 5,5 år nu. Han skriver inte ens att han är tillsammans med mig på fb, han säger, ingen har något med att göra vem jag är ihop med? Blir så ledsen och förtvivlad.

• Anonym

Jag hoppas att du inte tolkar detta på fel sätt. För jag menar absolut inget illa.

Men det låter som att ni har en väldigt osund relation. Och tyvärr men ja kärleken är bilnd.
    Jag har själv varit i ett väldigt dåligt förhållande och just när man är mitt i förhållandet så är det helt
    sjukt hur mycket man kan förlåta fast man egentligen bara borde spotta på dom och gå.

Mitt ex sa en gång till mig när jag var väldigt ledsen över ganska hemska saker att.

citerar honom - Hade det varit någon annan med exakt dom problemen som hade gråtit, ja då hade jag
    tröstat den personen. Men inte dig.

Det är så lätt för en annan att sitta här och skriva att ta barnen och stick ifrån honom.
    Jag hoppas iallafall att en del av dig förstår att du ska lämna han. Ingen förtjänar att bli behandlad så.

Och tyvärr, vet att detta gör ont. Men han älskar inte dig. Skulle han älska dig så skulle han aldrig ha gjort eller
    vara sån mot dig från första början.
    Att lämna någon är inte lätt men du skulle må så mycket bättre utan honom.

Hoppas det löser sig och att du finner styrkan en vacker dag att lämna honom!

• Boringbrick
    socionomen skrev 2012-12-06 17:47:15 följande:

Varför skriver han så till en annan kvinna? Varför skriver han aldrig sånt til mig.

Det värsta är att sedan en tid tilbaka så säger han att jag inte får sex förrän jag går ner 30 kg,
    och når jag vikten 75 kg så slutar han röka. Varför gång jag går ner i vikt så köper han massor av godsaker till mig, osv. Jag orkar inte så mycket längre men jag älskar honom så mycket.

Det enda jag vill är att han befäster vårt förhållande på något sätt , förlovning eller giftemål? vi har varit ihop i 5,5 år nu. Han skriver inte ens att han är tillsammans med mig på fb, han säger, ingen har något med att göra vem jag är ihop med? Blir så ledsen och förtvivlad.

Usch! Jag förstår att du blir ledsen och förtvivlad. Det är ju verkligen inte okej något av det du skrivit.. Det är rent ut sagt plågsamt att älska någon som gör en ledsen. Ledsen för din skull att det är såhär. Älskar man någon ska man ju älska personen trots färg och form osv, inte okej att han ställer sådana krav som du skrev att han gör. 
    Det känns ju konstigt att det inte ens nämnts på facebook, inte för att det är där det räknas utan för att antingen är man ju singel eller inte, och han är ju uppenbarligen inte singel, så det är ju lite knäppt.. 

Hur länge har det varit såhär? 

Styrkekramar till dig socionomen!
  • Tooie

Oj oj.. Han tycker ner dig och manipulerar dig så det riktigt dånar om det. Vet att det är svårt.. När man älskar en person. Men jag tror du kommer må dåligt om du stannar kvar hos honom. Du är värd något bättre.

• Annamolly
    socionomen skrev 2012-12-06 17:47:15 följande:

Snalla, snalla, snalla gor slut. Du lever i en destruktiv relation och det kan vara det basta som hant dig att han andrat sig angaende giftermal. Har du nagonsin haft en partner som behandlar dig med respekt? Om du aldrig har det, sa kanske du tror att relationer alltid ser ut sahar. Det gor dom inte!!! Detta ar inte normalt eller acceptabelt. Jag tanker inte be om ursakt det minsta lilla for att jag sager sahar. Jag vet inte om du kan ta till dig det, men denna manniskan behandlar dig illa och du fortjanar battre. Det finns andra man som kommer att alska dig, respektera dig, tycka att du ar vackrast i varlden med eller utan 30 kilo. Kanna sig lyckligt lottade for att dom far vara med dig. Skulle du inte hellre vilja vara med en sadan man? For han finns darute nagonstans men du kommer inte att hitta honom om du ar kvar i denna situationen.

Det spelar ingen roll om din sambo ar snall ibland eller har sina 'battre' sidor. Ingen bra relation innehaller sana har foreteelser. Ingen skulle acceptera detta med oppna ogon. Du maste oppna dina ogon vannen. Jag har varit i en liknande situation med en partner som psykologiskt misshandlade mig. Till och med mina foraldrar gillade honom och alla trodde han var OK. Men han sa vidriga saker till mig och utnyttjade mig pa alla olika satt du kan tanka dig. En gang nar min syster sa till mig att det inte ar normalt som han beter sig sa vande jag henne ryggen. Jag var inte redo att lyssna, men innerst inne visste jag att hon hade ratt. Du kanske inte heller ar redo att lyssna pa detta, men nagon gang framover kommer du att vara det. Da kommer du vara lycklig over att du inte ar gift.

Jag onskar dig lycka till med ditt liv och hoppas att du hittar styrkan. Kan du inte ga och traffa en terapeut som kan hjalpa dig att ta mod till dig och lamna?
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Fremm

Jag håller med i flera av inläggen men känner igen mig i det TS, anonym och AnnaMolly skriver, jag har oxå varit sambo med en psykopat, vi har en dotter ihop och vi va förlovade och på väg att gifta oss... som tur var va barnet som växte i min mage viktigare än mig själv vilket gjorde att jag vågade ta tag i det och lämna...

Du säger att han är en bra bonuspappa, men är han verkligen det? Om han inte behandlar sin sambo dvs dig som han borde älska eftersom ni är just sambos med respekt och barnen då ser det, det gör ju att de får en helt fel bild om hur man ska behandla de man älskar, det kan ju påverka dem i deras relationer när de blir vuxna, något som du kanske lättare kan ta till dig än att han är dum mot dig.

Mitt ex har föräldrar som va precis så, hans pappa hade noll respekt för hans fru dvs mitt ex mamma. Han förnedrade henne med ord och körde med henne... därför kanske det inte är så konstigt att sen hans son dvs mitt ex oxå behandlade mig på detta sätt, respektlöst och förnedrande... men han va inte alltid sån - därför säger jag att han är en psykopat, han vänder kappan hela tiden och aldrig vet man på vilket humör man är på. Jag är evigt tacksam att jag lämnade när jag kunde och orkade... förstår att din situation är jättesvår men både du och dina barn kommer må så mkt bättre om ni lämnar honom, har du familj och vänner som kan stötta dig? Det hjälpte mig otroligt mkt, ingen visste att han betedde sig så här mot mig och jag själv höll en fasad uppe - ingen hade egentligen kunnat säga någt eftersom jag själv va tvungen att komma fram till detta och inse det. Men du har ju kommit en bit på väg genom att ha reagerat och skrivit här så förhoppningsvis så orkar du ta tag i detta, jag lovar du kommer må tusen gånger så mkt bättre och känna dig så mkt starkare sen när du är ur det - det kommer kännas som en stor sten faller från ditt hjärta.

Det tog några år för mig att träffa rätt man men nu när jag har gjort det är jag så glad och tacksam för all väntan och allt jag gått igenom har på något vis varit värt det nu när jag fått det så här fantastiskt bra och äntligen vet jag att det är rätt och äntligen vet jag att det är så här jag förtjänar att bli behandlad, jag känner mig så älskad och buren av min blivande man och det hoppas jag att du ska få uppleva du oxå!

Massor med styrkekramar och lycka till!

• maxmamma

Snälla vän!

Lämna denna man illa kvickt, han är allt utom snäll o hänsynstagande till dig eller ert gemensamma barn eller mot dina barn om han pratar o resonerar som han gör.

Du är värd en man som älskar dig o är dig trogen som inte sitter o flirtar på FB eller nån annanstans.

Beter han sig så sopigt åt så låt han gå till den andra tjejen så får hon dras med den lurken istället. Hon kanske märker så småningom att han är inte direkt nån trevlig man med de åsikter han verkar ha.

Nä gör dig själv o dina barn o erat barn en tjänst o lämna honom o låt han leva sitt usla liv medans du fortsätter med ditt liv o så småningom hittar en man som är värd att ha dig som sambo o maka.

Styrkekramar till dig.

• Juli2013

Förlåt mig - men sorgliga kräk till man, han förtjänar inte en sekund till av dig och din närvaro, jag önskar verkligen att du ska finna styrkan att lämna detta kräk. Han borde verkligen skämmas och få ta konsekvenserna av hur han behandlat dig, dvs bli lämnad, han förtjänar inte en sekund till av din kärlek!

• kitkät

Om det istället var jag i din sits, vad hade du gett mig för råd då? 

• Boringbrick

Hur går det för dig socionomen? 

Svar på tråden Lovar och inte lova