socionomen skrev 2012-12-06 17:47:15 följande:
Jag älskar denna man så mycket men ibland frågasätter jag honom också?`
Varför skriver han så till en annan kvinna? Varför skriver han aldrig sånt til mig.
Det värsta är att sedan en tid tilbaka så säger han att jag inte får sex förrän jag går ner 30 kg,
och når jag vikten 75 kg så slutar han röka. Varför gång jag går ner i vikt så köper han massor av godsaker till mig, osv. Jag orkar inte så mycket längre men jag älskar honom så mycket.
Det enda jag vill är att han befäster vårt förhållande på något sätt , förlovning eller giftemål? vi har varit ihop i 5,5 år nu. Han skriver inte ens att han är tillsammans med mig på fb, han säger, ingen har något med att göra vem jag är ihop med? Blir så ledsen och förtvivlad.
Snalla, snalla, snalla gor slut. Du lever i en destruktiv relation och det kan vara det basta som hant dig att han andrat sig angaende giftermal. Har du nagonsin haft en partner som behandlar dig med respekt? Om du aldrig har det, sa kanske du tror att relationer alltid ser ut sahar. Det gor dom inte!!! Detta ar inte normalt eller acceptabelt. Jag tanker inte be om ursakt det minsta lilla for att jag sager sahar. Jag vet inte om du kan ta till dig det, men denna manniskan behandlar dig illa och du fortjanar battre. Det finns andra man som kommer att alska dig, respektera dig, tycka att du ar vackrast i varlden med eller utan 30 kilo. Kanna sig lyckligt lottade for att dom far vara med dig. Skulle du inte hellre vilja vara med en sadan man? For han finns darute nagonstans men du kommer inte att hitta honom om du ar kvar i denna situationen.
Det spelar ingen roll om din sambo ar snall ibland eller har sina 'battre' sidor.
Ingen bra relation innehaller sana har foreteelser.
Ingen skulle acceptera detta med oppna ogon. Du maste oppna dina ogon vannen. Jag har varit i en liknande situation med en partner som psykologiskt misshandlade mig. Till och med mina foraldrar gillade honom och alla trodde han var OK. Men han sa vidriga saker till mig och utnyttjade mig pa alla olika satt du kan tanka dig. En gang nar min syster sa till mig att det inte ar normalt som han beter sig sa vande jag henne ryggen. Jag var inte redo att lyssna, men innerst inne visste jag att hon hade ratt. Du kanske inte heller ar redo att lyssna pa detta, men nagon gang framover kommer du att vara det. Da kommer du vara lycklig over att du inte ar gift.
Jag onskar dig lycka till med ditt liv och hoppas att du hittar styrkan. Kan du inte ga och traffa en terapeut som kan hjalpa dig att ta mod till dig och lamna?