• diamondgirl

Bild och pris på era ringar

Hoppas inte någon tar illa upp av denna tråd men som rubriken säger skulle jag vilja se bilder på era ringar och hur mycket de kostade för att få lite inspiration till vad man man får för ett visst pris. Vill se ringar i alla prisklasserGlad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-16 16:00
    Glömde skriva att ni gärna få beskriva ringen också exempelvis vad det är för metall och om ni har en diamant hur stor den är m.m.
  • Svar på tråden Bild och pris på era ringar
  • Tilda93

Jag har en exempel bild på hur min ring kommer se ut.. Får inte se min förrens i Feb

Fast min kommer att vara med 7 st diamanter istället.
    Den är i Silver, och just nu kommer jag ej ihåg hur stora dem är dem olika.
    Den gick iallafall på 3000 kr :) ( och så ingår upp putsning och gravyr i den ringen+ i sambons förlovningsring)
  • MariaMagdalena
    Vigsel 90procent.jpg
    vigselrigar.jpg

Här är våra ringar, vigselringarna i titan och förlovningsringen i stål
    Mina ringar kostade 1300:- för vigselringen (6,5 mm bred med tre st 0,03 ct stenar) och 180:- för förlovningsringen (3 mm bred helallians cz-stenar), m2b´s ring 500:-
  • Pagnie

Här är min ring. En 3 mm rak skena i vitguld med en 1.08 ct safir i mitten och två diamanter på vardera sida på 0.52 ct.
    Denna kostade ca 25 000.
    Har beställt mina vigselringar också men dom kommer i början av januari så dom kan du få se då. Det är också vitguld med en massa diamanter.
  • PimPim83

Här är min förlovningsring. Det är en halvkupad ring av rött guld med 7 st 0,03 ct briljantslipade diamanter i fadenfattning. Ringen är 3,5 mm bred och kostade drygt 8000 kr.
  • Bianca

Åh, bra tråd för en som också letar ringar! Hoppas att många bidrar med bild och lite info :) 

• diamondgirl

Så roligt och se alla ringar och vad fina alla ärGlad. Vet inte riktigt vad jag vill ha för ring och hur mycket jag är villig att spendera så det är kul och se alla sorters ringar.

• cgosfeldt

Min och fästmannens ring har vi själva designat. Min är i 18k vitguld och har en briljantslipad diamant på 0,17 carat. Ringen är 4mm bred och 1,7mm hög. 11500kr fick vi betala för min ring och jag bara älskar den! :D

• Sandra01

Här är min förlovningsring... 1,9 mm hög och 2,5 mm bred.

Är i vitguld med briljantslipade diamanter på sidan, hela varvet.

Fick betala 18.000:- för denna.

Vigselringen skall förmodligen bli en enstensring, då samma typ av skena (1,9 hög och 2,5 bred).

Kollar då sten via USA, får mer sten för slantarna over there :)

Svar på tråden Bild och pris på era ringar