• Erika83

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

LindaCalle skrev 2013-02-13 20:27:12 följande:
    och till sist en bild på den andra klänningen som också var jättefin, men som var i stl 42 och alldeles för stor, ingen snörning heller så det gick inte att se riktigt hur det skulle sitta. På bilden håller jag in lite med händerna där bak, men ser stor ut upptill då händerna inte räckte till att hålla där med ;)Den är lite uppbylsad nertill för att också försöka få en tanke av hur den skulle kunna fixas till.  

Denna var klockren på dig!!! :)
  • Erika83

Vi gör om det.... ;) Erika83- Österslövs kyrka 17/8, fest på Brunnen i Arkelstorp. Gifter mig med min drömprins, har varit tillsammans i 10 år. Jssson - Sambon får hinderssprövningen på posten den 7/2, sen får vi se LindaCalle - Näsby gård i kristianstad, fest o vigsel på samma ställe. memme - hässleholm 17/8 vankiva kyrka - Stoby byggdegård MiaMiniMe mille88 MissJH- Kristianstad 29/6 Åhus trädgårdsbröllop vid havet- festen på samma ställe MrsM Sahara8 - sölvesborg 12/10 Mjällbykyrka-Tulseboda Brunn RitaK ? 1/6 Mjällbykyrka och middag på Hällevikshavsbad

• Erika83
    Miss JH skrev 2013-02-15 11:53:49 följande:
    Erika: har du inga bilder på klänningarna? Vill se . Hoppas du hittar nåt liknande som är lite billigare. Ja, idag är det 4,5 månad kvar tills den stora dagen för min del. Galet . Beställde skor till barnen igår. De fick välja helt fritt eftersom att det känns som jag styr de helt och hållet klädmässigt annars den dagen. Men alla 3 valde 3 perfekta skor, verkligen deras personlighet när det gäller skorna. Kul .

Nä tyvärr så har jag inte det. Man fick inte fotografera där... :( Men troligtvis så kommer jag åka dit igen o prova o då ska jag "smygfota". ;) Jag vill verkligen ha den ena jag hittade där men tycker att det känns som mkt pengar för EN dag. Men det blir nog den ändå... Tiden går verkligen fort. Vilka duktiga barn! ;) Nämen skämt o sido vad skönt att det blev så bra, hade kanske kunnat bli lite komiskt annars. :)
  • Erika83
    Miss JH skrev 2013-02-15 12:13:51 följande:
    Förstår att det kan kännas som mycket pengar. Å andra sidan kanske du kan sälja den efter? Så blir det inte så dyrt i slutänden. Ja de var duktiga . Var lite rädd att nån av de tvunget skulle välja ett par tjocka vinterkängor eller nåt hahaha.

Nja jag har funderat på det alternativet. Men jag vill nog egentligen inte det heller... Känns så kontigt att någon annan ska gifta sig i min brudklänning. Ska försöka komma ner till Malmö till helgen och kolla lite där med men den klänningen jag helst vill ha finns inte någon annanstans. Det märket finns bara i Vinslöv... Hm, klurigt detta! ;)
  • Erika83
    Ritak skrev 2013-02-15 13:28:39 följande:
    Jssson jag är med nyfiken! Erika; vad kostade klänningen om man får fråga? Om du är villig att sälja klänningen sen kan du ju kanske få igen en lite del av pengarna. Jag var på atelje MB igår (självklart kunde jag inte låta bli att smygfota lite )Kvinnan som hjälpe oss var super bra! Vi köpte bara västen där, och hon var inte alls sån som många säljare är att men du MÅSTE ha just DENNA skjortan till för annars är det inte fint osv (försöker sälja på en en massa). Utan hon var mån om att vi skulle vara nöjda och glad. Hon var väldigt hjälpsam med storlekar osv Så här kommer en bild på västen vi valde till min blivande, köpte även en pastrong och en snusnäsduk. Är såååå nöjd, jäklar vad fin den är!

Jag tyckte med att de var bra på MB. Kände inte att de tvunget ville sälja. Jag provade en ännu dyrare klänning men hon försökte inte få mig att hellre vilja ha den. Klänningen kostar ca.8500 kr. Inte fruktansvärt dyrt men ganska mycket dyrare än jag tänkt mig. Åkte dit med tron att jag skulle hitta ngn för ca. 5000 kr. Det fanns ju men de klänningarna var inte min stil. Vill ha med lite brodyr och pärlor på och då kostar det mer... Har funderat på att ev. sälja efter, men är inte riktigt tillfreds med den tanken. Känns konstigt att någon annan ska gifta sig i min klänning.
  • Erika83
    Ritak skrev 2013-02-16 18:24:04 följande:
    Den är jätte fin Linda! Är det denna klänningen du verkligen vill ha hade jag köpt den och som missJH skrev sytt in den upp till. Är du tveksam på om det är just denna modellen du vill ha kan du ju vänta tills du hittar en i storlek 38 Och varför i hela friden sak du gå ner några kilo? Du är ju dö läcker som du är! Måste vara något sånt där kvinno hitte-på! Har ju lagt in min klänning nu så här kommer en bild, vad tycks?

Superfin på dig!! Din blivande kommer att häpna... ;)
  • Erika83

LindaCalle; Den klänningen var jättefin på dig! :)

• Erika83
    Ritak skrev 2013-02-17 13:27:42 följande:
    Erika; Då tycker jag inte du ska sälja klänning om du känner så, håller tummarna för att du hittar en ännu bättre klänning för en billigare peng i Malmö Tack så jätte mycket! Är jätte nöjd

Tack! Blev dock ändrade planer igen... Skulle till Malmö i lördags men min systers dotter var på akuten natten innan så hon kunde inte följa med. Och min mamma blev magsjuk s hon kunde inte följa med så det blev inget. När jag har tänkt lite mer på det så har jag bestämt mig för att inte prova fler. Vill ju ha en av de två klänningarna som jag hittat, trots att de är så dyra, kommer nog ångra mig om jag tar någon annan. Så ska till Vinslöv igen och bestämma mig för vilken av dem jag ska ha. Lutar mest åt den ena (den dyraste såklart...) ;)
  • Erika83

Ritak; Förrätt nr 3, varmrätt nr 3 och efterrätt nr 1. Lät supergott!

• Erika83
    Memme skrev 2013-02-19 10:39:30 följande:
    Har ni kommit fram till psalmerna själva eller ni har varit i kontakt med er vigselpräst? vi får inte reda på vilken präst vi ska ha förrens i april... :(har gjort ett utkast av hur våra inbjudningar ska se ut så att ni kanske förstår mer kring min vikning :P  

Vad fina inbjudningar. :) Vi har själva valt präst. Vi ska ha en präst från en anna församling, från orten jag växte upp på. Det är en präst som betyder mycket för min familj (för mig). han begravde min lillebror (som dog när han var 6 år) och ställde up väldigt mycket för vår familj efter att detta hänt. Så vi tyckte att det kändes bra att ha en präst som känns personlig och som betyder något för någon av oss. :)
Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!