Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
Glömde att jag skulle skriva att han kommer med förslag på psalmer efter att vi pratat lite och han lärt känna oss lite mer...
Hej tjejer! Hur går det för er i planeringen? Här går det framåt. Funderar på menyn... Min blivande svärmor ska göra maten och hennes vänner ska servera. Min blivande svärmor är utbildad kock och har haft cateringfirma förr och jobbat på många bröllop så hon har lite koll, skönt! Vi funderar på följande; Mingel; Mousserande (kanske champagne) och snittar av olika slag. Förrätt; Extrarökt lax med "grön sås" (det är en sås som hon gör själv med bland annat hemmagjord majonäs, creme fraiche, citron, gräslök och en del annat... ;) Varmrätt; vildsvinsstek, potatissnäckor m. svamp och gräddsås, och rostade grönsaker.(ev. rödvinssås) Ingen efterrätt utan tårta och sen godisbuffe. Hon är väldigt duktig på att laga mat men jag känner att jag inte gör henne rättvisa när jag inte vet riktigt hur hon tänkt att tillaga allt och med vilka smaker men litar på henne när det gäller detaljerna. Vad säger ni, tror ni att det hade funkat?!
Någon som har tips på ställen att köpa brudbuketten på? Något ställe i Kristianstad där de kanske inte är så fruktansvärt dyra. ;)
Skönt att veta att ni "får" gifta er! ;) Tyvärr så är vårt framtida efternamn hemligt än så länge, har inte ens berättat för de närmsta. Men jag lovar att berätta när vi fått besked. Vi har ansökt om tre olika då vi inte vet om vi får igenom förstavalet. Så vi vet inte själva vilket det blir... Hm, spännande eller skrämmande vet inte riktigt vilket! Jadå jag lägger ut bild på klänningen sen. :) Fint efternamn. Förstår tanken med att han vill behålla sitt då. Håller med om det om att byta efternamn, åtminstone att man som gifta heter samma. Det du skrev om bröllopsresa var bra, tack! Vi ska resa en vecka efter bröllopet så jag hinner ju inte få nytt pass och måste med åka med gamla. Då ska vi med vänta med att skicka in de pappren....
Tror inte att det ska vara något problem om du tar ett nytt nu och att han tar det sen. Det är ju som att han skulle ta ditt nuvarande efternamn. Men ring och fråga. Du ansöker om nybildat efternamn på Patent och registreringsverket (prv.se) Det kostar 1800 kronor för en person att ansöka. Därför gör vi så att sambon ansöker nu så tar jag det när vi gifter oss. Handläggningstiden är ca. 10 veckor, så tänk på att göra det i god tid. Lycka till!! :)
Det senaste var till MiaMiniMe... :)