• Ritak

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Ska höra mig för om jag kan fixa fram numret. Oj! Det tyckte jag var sjukt mycket...
    Men kan tänka mig att midsommar inte är så populärt att göra en spelning på Obestämd
    Hoppas du hittar någon bra till vettigt pris!

Hur långt har du kommit i planeringen? Köpt klänning? Färg tema? Glad

• Ritak

Sandra104; Kyrkan och middags-lokal bokad, min farbror är fotograf så han ska så klart ta våra bilder. Vi ska ha rosa/vitt som färgtema samt fjärilar som dekoration Glad Jag har köpt två klänningar... (bridzilla) haha. Inbjudningskorten är färdiga och utskickade. Så vi har också det mesta klart, lite småplock samt mannens kläder kvar typ Glad

Måste ju bara säga stort jäkla grattis till MiaMiniMe och LindaCalle! Då har ni tjänat in massa pengar ju Flört
    Mina föräldrar sa direkt efter vi förlovat oss att dom betalar hela festen, jag blev så chockad att jag tackade inte ens... Gjorde det i efterhand när allt hade sjunkit in lite mer. Skrattande

• Ritak

Hjälp mig tjejer! Vilken klänning tycker ni var finast/vilken klär mig bäst?

Klänning nummer 1.

Klänning nummer 2.

• Ritak

Ja riktigt lyxigt att få en privat fotograf lixom!
    Jaa jag är ju enda barnet så dom passar väl på att skämma bort mig.. haha.

Hade dom inte betalat festen tror jag dock aldrig vi hade haft en SÅ dyr fest som det blir nu, men jag är mer än nöjd med det vi bestämt Skrattande

Åh vilken fin idé! Ja precis man använder ju en kostym mycket mer än typ brudklänningen som verkligen bara är den dagen... Jag hade nog köpt den du gillade bäst och gillar han inte den får han byta? Skrattande

• Ritak
    LindaCalle skrev 2013-02-07 17:59:59 följande:
    Hrm....två fina klänningar!
    Vilka i-landsproblem man har!! Vilken av mina två fina klänningar ska jag ha? Vilken av två fina kostymer ska jag köpa? Vilka inbjudningskort etc...haha....

Jag tycker så här: Den översta är mer gudinna, lite enklare stil, men fint (egentligen mer åt en sån klänning jag själv tittade på innan jag insåg att den inte smickarade min figur direkt). Den understa är mer elegant och verkligen en "brud"klänning. Jag tycker nog du bär upp den sista bättre, men det kan vara som du står med bättre hållning på den bilden... Du får dock kantiga höfter i den, men det kanske har med tyget eller bilden att göra? Men rundning på första bilden...

Vilken stil har bröllopet, elegant och stilrent eller lite "enklare"?

Ja som sagt, superfina och sitter bra båda två!! Nu gjorde jag det mycket lättare va? Haha!!
    Ja verkligen I-landsproblem!!

Alltså typ så som du skrev känner jag också... Jag gillade inte heller att höfterna blev lite kantiga men det beror nog mest på att tyget är sytt på det viset Obestämd

Kan bara förklara vårt bröllop med ett ord; pampigt.. Beställde den första klänningen innan allt var bokat och klart, men sen när vi bestämt ställe/middag osv, så insåg jag att allt det var så sjukt pamigt att man klänning skulle upplevas som lite för enkel, så då beställde jag klänning nummer 2.

Hhaha inte direkt Flört mamma ska komma hit och titta på alla klänningar på lördag så får vi väl ta något slags beslut. Men som det ser ut nu så behåller jag bägge till efter bröllope Glad
  • Ritak

Vill förresten tipsa om en sak! Har kollat efter fina saker att ha i håret till bröllopet men inte hittat eller tyckt det varit dyrt. Men igår fyndade jag dess (25 stycken, helt nya) på Ebay, med frakt och allt kostade dom 52 kr! Löjligt billigt Skrattande

• Ritak

Ja sjukt nöjd!

Ja min blivande tyckte DEFINITIVT den andra klänningen så lutar mest åt den Skrattande

Memme, du fick inte med någon siffra Rynkar på näsan

• Ritak

Ja ser så ut! Har någon av er varit i Helsinborg och tittat på kavajer osv?
    Min blivande ska ner där på kurs imorgon och jag tänkte jag sak haka på och gå på stan så länge,
    vi letar efter en snygg väst som han kan ha på bröllopet Glad

• Ritak

Angeli Lucca? Var ligger det? Alltid kul att testa ju! Men jag tycker man kan hitta jätte mycket fint på blocket. Jag köpte min ena klänning på jenjen house, löjligt billigt!

Jag känner bara till den randiga rutan eller rutiga randen eller vad den nu heter Tungan ute

• Ritak

Förstår hur du menar, jag gjorde en chansning.. Känner att hade jag gått till en affär hade jag likväl kunnat spendera 15lax på en klänning om jag verligen gillade den. Men dom pengarna tycker jag känns lite orimliga att lägga på en klännig man ska ha en dag. Så beställde två väldigt billiga klänningar istället Glad

Tycker du jag ska ta klänningen till en sömerska och se om det går att sy den mer rund i höfterna? Eller tror du att klänningen ska vara så? Jag tycker inte det är fult, men det ser lite kantigt ut.

Okej vill bara förvaran att sist jag var där (i fredes) så hade dom haft en vattenläcka och höll på att göra om pga det så dom hade inte bröllopsavdelnignen öppen. Så du kanske ska ringa in och kolla att den är öppen för säkerhets skull?

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!