• Ritak

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Ska någon av er ha slöja?
    Jag har ju jätte kort hår så jag är inte ens säker på att jag kan fästa en slöja...
    Hade inte ens haft tanken på att ha slöja då det känns väldigt inte mig..
    Men när jag hittade denna bilden på BT så blev jag jäääkligt sugen på slöja.. Hur fin var inte denna lixom?

Funderar på att köpa en billig slöja från ebay och kan jag inte ha den sen får jag ta det....

• Ritak

Här har du en bild på mig eller ja mitt hår, har snaggat ena sidan och hela nacken. Men luggen vill ja ha så lång som möjligt till bröllopet..

Min frisör sa att det skulle gå och fästa men att jag måste nog ha den högre upp än man brukar. Vanligast är ju att man har en "bulle" bak och fäster slöjan där Tungan ute

Tråkigt att dom inte passade men kul att du var nöjd med dom Glad

• Ritak

Tack miss JH! Jag är sjukt nöjd, älskar mitt hår!
    Hade riktigt långt hår till min bal, klippte av det dagen efter sen dess har jag aldrig tänkt tanken på att skaffa långt hår. Dock tråkigt att det inte går att göra någon direkt uppsättning med detta håret..

Ja jag får se hur jag gör. Ska tänka lite till på det här med slöja Glad Hade nog tyckt det var fräckt då jag inte kan göra någon direkt uppsättning och bara ska ha små hårnålar i huvudet.

• Ritak

Skickar ni in byte om efternamn samtidigt som hindesprövningen? Vilket efternman ska ni ta? Ditt, hans eller något släktnamn?

Linda tycker du kan fråga dagisfröken om det känns bättre för dig att lämna barnen till henne Glad Värsta som kan hända är att du får ett nej..

Åh smart att göra egna stolsöverdrag, vi ska hyra våra Glad blev en dyr historia för att hyra stolsöverdag för en dag....

Erika: åh vad tråkigt, hoppas verkligen alla mår bra nu!
    Ja men satsa på den du verkligen gillade, din stora dag ju då förtjänar man att verkligen känna sig vacker Flört
    Tack alla tjejer för hjälpen med huset! Kul att höra hur ni har gjort.

Jag tyckte maten lät jätte god! Kan du inte be henne göra det innan så ni får provsmaka?

• Ritak

Vi ska ju utomlands dagen efter bröllop, så vi ska skicka in ansökan om efternamns byte när vi kommit hem från smekmånaden. (så att jag kan resa på mitt pass)
    Oh vad spännande, får man fråga vad det är för nybildat efternamn? Glad Du får visa bild sen när du bestämt klänning. Låter ju toppen!

Jag heter Kangasmaa nu, finsk efternamn som jag verkligen älskar, hade egentligen vellat att han tog mitt efternamn. Men hans pappa gick bort ganska nyligen så det är viktigt för honom att få föra vidare hans efternamn, så efter bröllopet kommer jag bli Fru Nelsson Skrattande Känns ändå som att man är mer "gift" om man byter efternamn.

Idag fick vi tillbaka godkännandet av vår hindesprövning, så nu får vi gifta oss på riktigt! hiih

• Ritak

Ja verkligen! Flört Ohhh spännande! Jag håller tummarna för er Glad
    Ja jag tror det kan bli bra, rätt ovanligt men ändå lätt att stava till (tillskilland från mitt nuvarande som jag alltid får bokstavera..)

Ja jag ringde faktiskt skatteverket och kollade hur jag skulle göra. Eftersom jag kan inte söka nytt pass innan vi gift oss för då har jag ju inte bytt efternamn, så då sa dom att vi skulle skicka in ansökan efter smekmånaden.

• Ritak

Okej, så lite! Vi ska till amalfi kusten, Italien. Bo på spa hotell och äta gott :) var ska ni åka? Igen fara, lättast att göra så ju så ingen snor det för er :) inte allt för svår att kolla runt i trådar ju. Hoppa verkligen ni får det! :)

• Ritak

Linda: nej dubbel efternamn tycker jag känns lite löjligt och det blir mega långt Tungan ute
    Plus då blir det konstigt sen när barnen kommer. Så jag har helt accepterat att ta hans efternamn just för att jag vet att det betyder mycket för honom och då är det självklart viktigt för mig! Däremot la jag in ett litet önskemål om jag tar hans efetrnamn så om vi får en dotter döper vi henne till Myra Flört Älskar namnet Myra men han tycker det är lite udda. haha.
    Åh berätta allt för mig sen! Vill också dit!

Fönsterna är bytta men dock bara till 2-glas, as lustigt. Vi har nog helt skippat det huset och tittar nu på andra möjligheter!

Memme: Kan du inte köpa en vit och färga den med sån maskin färg? Annars skulle jag nog säg Ebay, där finns ju allt!

• Ritak

GUD VAD FRÄCKT! Millie är mitt andra alternativ nämligen Glad
    Jag ska hälsa honom det, men han gick ju mer eller mindre med på Myra när jag sa att jag skulle ta hans efternamn Flört Han är nog mest för att ungen skulle bli retad och kallade för Piss myra osv Tungan ute

Herregud vad söt hon är!

Ja det förstår jag, jag har aldrig varit där Rynkar på näsanGråter men det kommer väl, vi firade ju jul/nyår i Miami nu så jag får väl "nöja" mig Flört

• Ritak

Miss JH; grattis! Känns så häftigt när men verkligen hittar RÄTT ring Glad jag går och längtar efter att få använda min ring hela tiden.... Haha.

Du får visa en bild på ringarna tillsammans sen så jag med fattar det här med brytningen.. Glad

Jag är verkligen jätte irriterad just nu! Vi har ju köpt ett helt "packet" där vi ska ha middagen, så ordnar dom då tårta, brudskål, mat, städning mm. Så då ingår tårtan från det fina konditoriet i stan och jag tyckte det skulle bli så kul, så sa vår kontakt person att vi skulle kontakta konditoriet och boka in provsmakning så det passar oss.

Nu har jag ringt konditoriet typ 5-6 gånger och hon som gör tårtan har aldrig tid att prata och säger att JAG ska ringa upp... Snacka om att inte vara mån om sina kunder, hon kan väl ta mitt nummer och ringa upp när hon kan om hon nu är så jäkla upptagen?!?!? ObestämdRynkar på näsan

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!