• Ritak

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Linda; vad häftig och annorlunda den var!
    Ja man ska ju hitta något man verkligen fastnar för Glad

Förresten är det någon av er som har eller ska köpa en morgongåva till er blivande?
    Tradition är ju att mannen köper till kvinnan, men jag ska nog köpa något till min gubbe med.

Så min fråga är vad har ni köpt? eller har ni några förslag på vad jag kan köpa? Skrattande

• Ritak

Åh vad häftigt Sandra! Ja så jäkla snygg ;) min är i guld. Sambo har också samma fast lite bredare. Åh då fyndade ni verkligen! Vi köpte våra på Göranssons guld i Karlshamn, fick lite rabatt då vi köpte alla tre ringar samtidigt. MissJH: Gravera in ert vigseldatum? Min kille har ett halsband med stavar, nu har en två stavar - datumet vi blev tillsammans & datumet vi förlovade oss :) Kan du inte visa bilder på diadem? Linda: jag har önskat mig en hyfsat dyr klocka av min blivande, och han älskar presenter så vill gärna köpa något fint till honom med :) Åh fixa bilder på klänningarna! Nyfiken :D Vi ska till Vinslöv imorgon är så taggad!

• Ritak

Linda; Jag tyckte bäst om klänning nummer 1 Skrattande

Memme: Lovar att uppdera dig imorgon Flört Jag har köpt mina två klänningar, och precis som MissJH så håller dom på att sy in min klänning nu. Hade egentligen tänkt sälja den ena klänningen innan bröllopet, men nu har jag bestämt att behålla båda tills efter bröllopet och sen sälja den jag inte använde Glad

Glad alla hjärtans dag allesammans! Hjärta

• Ritak

Jssson jag är med nyfiken!

Erika; vad kostade klänningen om man får fråga? Om du är villig att sälja klänningen sen kan du ju kanske få igen en lite del av pengarna.
    Jag var på atelje MB igår (självklart kunde jag inte låta bli att smygfota lite Flört)

Kvinnan som hjälpe oss var super bra! Vi köpte bara västen där, och hon var inte alls sån som många säljare är att men du MÅSTE ha just DENNA skjortan till för annars är det inte fint osv (försöker sälja på en en massa). Utan hon var mån om att vi skulle vara nöjda och glad. Hon var väldigt hjälpsam med storlekar osv Skrattande

Så här kommer en bild på västen vi valde till min blivande, köpte även en pastrong och en snusnäsduk.

Är såååå nöjd, jäklar vad fin den är!
  • Ritak

Den är jätte fin Linda! Är det denna klänningen du verkligen vill ha hade jag köpt den och som missJH skrev sytt in den upp till. Är du tveksam på om det är just denna modellen du vill ha kan du ju vänta tills du hittar en i storlek 38 Glad

Och varför i hela friden sak du gå ner några kilo? Du är ju dö läcker som du är!
    Måste vara något sånt där kvinno hitte-på!

Har ju lagt in min klänning nu så här kommer en bild, vad tycks?
  • Ritak

Erika; Då tycker jag inte du ska sälja klänning om du känner så, håller tummarna för att du hittar en ännu bättre klänning för en billigare peng i Malmö Flört

Tack så jätte mycket! Är jätte nöjd Skrattande

• Ritak

Nu har vi fått vårt menyförslag. Vill gärna ha era åsikter, vad hade ni valt?

Förrätt

Tartar på lax & pilgrimsmussla med rostat sjögräs och wasabicreme

Alt.

Lax & Räkbakelse på grovbröd toppad med sikro

Alt.
    Västerbottentarte toppad med örtmarinerade kräftstjärtar (alt kallrökt lax)

Varmrätt

Tournedos på oxfilé serveras med rödlöksmarmelad, Madeirasås,
    säsongens primörer, samt potatispaj. 

Alt.
    Helstekt oxfilé serveras på rostade primörer toppad med ett örtsmör.
    Serveras med sås på rödvin samt potatisbakelse.

Alt.

Grillad Dovhjortsytterfilé serveras med Karl-Johansvampsås,
     tranbärssky, primörer samt potatiskupol.

Efterrätt

Basilikamarinerade jordgubbar med Daimparfait
    Alt.

Chokladfondant med citrussirap & äkta vaniljglass

• Ritak

Tack MissJH, jag tycker nog med nummer 3. Men kommer nog bli nummer 2 då min blivande tyckte det.
    Jag vill ha dovhjorten men tyvärr äter jag inte svamp , så ska se om det går att byta ut den. Något förslag på annan passande sås?

Jag tycker att efterrätterna kanske är lite väl enkla? Eller är det bara jag?

Basilikamarinerade jordgubbar är jätte gott men det brukar vi alltid bjuda på på sommaren så känns så ospeciellt..

(Jag är kanske lite kräsen, spenderar själv en hel del tid i köket och min högsta önskan är att bli kock, men pga min skada har jag fått lägga den planen bakom mig...)

• Ritak

Sjung själv hade ju varit sjukt ballt!

Hade jag tyckt iaf Skrattande Fast det kanske blir lite för mycket för dig, man lär ju vara nog nervös för det man själv ska göra... haha

• Ritak

Jo rödvinssås älskar jag Glad Ska ge det som förlsag, för vi kan få fler menyförslag om vi vill. Så vi ska titta igenom menyn tillsammans ikväll och maila dom med förslag och synpunkter.

Ja lite så tänkte jag med, för man ska ju orka allt. Vi ska ha bröllopstårta och kaffe osv med ju. Men samtidigt vill jag ha något jätte speciellt men jag vet bara inte riktigt vad....

Ja gör det! Hade varit så kul ju Skrattande

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!