Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
Åh vad roligt!! Nu händer det! :)
Åh vad roligt!! Nu händer det! :)
Åh skooooj!!! Så mycket längre än oss, nu vet vi helt plötligt inte alls vilken dag eller präst eller förättare eller nåt... :(
Hur dags ska ni ha vigseln? hur lång tid kan man räkna på allt?
Låter som att det blir kanon för er!! :)
Alltså, vigselförättaren som arbetar den 20 juli har dels en vigsel redan kl 15 vilket gör att vi isåfall måste vigas tidigt, vet dock inte HUR tidigt. Har läst artikel om henne och hon är emot homo-äktenskap vilket jag ABSOLUT tycker är tokigt. Kan inte alls sympatisera med henne känner jag. Samt att våra vänner ska gifta sig den 6/7 har de bestämt, och jag ska vara tärna (mitt i allt, ojojoj) och då hade det varit skönt att ha sitt eget "överstökat" innan dess.
Den 29/6 (samma dag som er ju!!!!) är det en annan vigselförättare som också han har en vigsel kl 15, samma sak med tiden där, vi väntar på besked om han kan ta oss innan/efter på nåt vis. (14 och 16 var helt klart bättre tider!) Ingen aning vem han är, men han "såg" trevligare ut än homofob-tanten ;) Har även ringt vår favvoprälle som går i pension i vår men ändå kunde ta oss om vi ville, men också han har en vigsel den dagen "preliminärbokad"...så där vet vi inte heller.
Men förutom att ha bröllopet över innan vi ska på nästa så ger det oss också mer lugn o skön semester kvar av sommaren sen, samt lite mer att spela på när det gäller bröllopsresan....GAH.... Har lite ont i magen över detta faktiskt...Men när allt sånt här väl är på plats så känns det som att det är lite roligare planering!
Oj, nu blev det visst en hel uppsats här, sorry! :)
Mm, tack för dina tips! Man är ju lite kräsen... OM vi nu inte får nån vigselförättare och "måste" gifta oss med prälle, så vill jag gärna ha just honom (sven hanhe).
Och trerätters vill jag gärna ha....eventuellt buffe som varmrätt, men ändå serverad för- och efterrätt! Hoppas på mer svar imorgon, och uppdaterar om jag får några! :)
Tack, vad söt du är! :)
Näää? Vad konstigt? Jag var på ica precis, men hade inte sett ditt meddelande innan så jag kollade tyvärr inte efter tidningarna! Men du, pressbyrån har ju skitmycket tidningar, du har inte vägarna förbi där?
Så, då ser det ut som att du och jag kommer att gifta oss samma dag!! :) Lokalen är ombokad till den 29/6, och vigselförättaren (mannen som vigde i juni, inte homofobtanten som vigde i juli, haha) är bokad. Det blir dock redan 13.30 om det inte blir några ändringar. Det var det senaste han kunde sträcka sig till verkar det som, och efter den andra vigseln tar han ingen.
Men innan inbjudningarna är skickade finns det ju utrymme för ändringar ;)
I snabba drag får vår dag bli nåt i stil med:
13.30-14.00 vigsel
14.00-14.30 "krammingel" vid vigselplatsen, haha....det brukar ju va så...
15.00 Alla är vid lokalen (om vi nu inte vigs väldigt nära eller på plats)
15 - 16.30 Champagnemingel, gästfotografering, aktivitet i form av tipsrunda eller likande för att dryga ut tiden.
16.30- Alla sitter....ja, sen hur lång tid middagen tar känns ju omöjligt att sia om, hur räknar man egentligen?? hur lång tid mellan rätter o sådär? Man vet ju inte hur många tal o liknande som kommer?!?
Så vi får helt enkelt komma på nåt skoj för gästerna och hoppas på bra väder så att det inte blir drygt innan middagen, om nu inga ändringar kommer! :)
Just det där med lådan vill jag nog inte planera för själv, för på alla bröllop jag har varit på (nästan) så har nån gjort det som en grej istället för tal, fast lite mer tillspexat! Så det kanske kommer ändå!
Jonna:Åh, har de en hemsida det där brmöllaföretaget? Vet iofs inte om vi behöer nåt, men bra o ha ;)
Memme: Vilken fin stämpel, kul!
Vi lutar ju åt orange/gul i färgtema, men helst utan att det hela ser ut som ett barnkalas...så det kommer nog vara övervägande vitt och bara lite färg...men måste ju verkligen bestämma helt innan jag gör inbjudningarna... kan fan inte sova om nätterna och är allmänt stressad, just över dessa "måsten" som måste fixas så det viktigaste blir klart liksom!
Ja, egentligen hade jag med velat ha riktigt höstiga färger, rostorange o lite så, men det får bli lite klarare (vi gifter oss dessutom redan i juni ju)
igår kväll låg jag o funderade, och tänkte på just orange och turkos faktiskt! Kanonfint, även om turkos inte är riktigt min färg.
Men jag har haft ett så himla coolt scrapbooking papper, och det hade varit skitsnyggt att använt till inbjudningar etc. Har dock bara pyttelite kvar av det ändå, men jag har alltid gillar det pappret så himla mycket!
Har inte kollat, men har itne heller tänkt ha turkos ju...bara att det jäkla pappret är såååå snyggt ;)
Trådfika skulle ju va kul! :) När man nu skulle ha tid... ;)
Nu blir det årets första träning!