Plättis skrev 2013-11-09 14:51:16 följande:
Bättre sent än aldrig?
Jag tror inte alls att ni är för sent ute för att boka kyrka och lokal, men allt beror på var ni vill hålla till. Det finns hur många olika lokaler som helst, så kolla runt lite, ring till den kyrka ni är intresserade av och kolla.
Eftersom det är kulturhuvudstadsåret kan det vara en bra idé att kolla upp om det är något stort evenemang under helgen ni tänkt gifta er, för i sådana fall kan det vara svårt (omöjligt?) att få tag på hotellrum om ni vill ha det för bröllopsnatten.
Lycka till!
Haha, ja det där med bröllopsnatten... Efter att ha känt varandra sedan 2001, 7år tillsammans och med en femårig dotter tillsammans,... så spelar det inte någon roll om vi får ett hotellrum eller inte *skratt* Var vi sover spelar inte någon roll, mer klurigt är hur jag ska lyckas överraska min just blivna make med något kryddigt! Det kan vara lite svårt när man känt varandra så länge tycker jag.
Sedan har jag hört att många som just gift sig är så slut att de bara somnar så där rakt upp och ner. En tjej vars blogg jag följer hade spenderat hela bröllopsnatten med att plocka ut alla hårnålar ur sin gigantiska håruppsättning.
Så länge som vi får ett datum och lyckas få lokalen vi vill är jag nog rätt nöjd, men jag har förstått att juni och juli är rätt populära månader. Här verkar de flesta gifta sig i augusti eller?