Hej alla blivande brudar! :) Så fantastiskt roligt att läsa igenom alla era inlägg. Och det känns så himla underbart att säga att även jag joinar er i denna tråd. Jag och min sambo har varit ett par i 5 år och varit förlovade i snart 2 år, detta beslut om att gifta sig har verkligen tagit tid, och jag har väl ibland tyvärr tjatat lite väl mycket. Men nu har detta mognat för min sambo och han blev då istället till slut väldigt engagerad i giftermålsfrågan, vilket var till min stora glädje.
Vi har bokat både kyrka och lokal redan. Vi bor bägge två i Sthlm, men kommer att gifta oss i Öregrund, min sambo har haft sommarställe (utanför Öregrund) där sedan han var liten, och det är även där vi brukar spendera vår och sommar. Och då det är populärt att gifta sig där och även en väldigt populär lokal så var det bäst att boka i tid. Så den 21/5 ska vi gifta oss i Öregrund kyrka och ha bröllopsfesten i Societetshuset, jippi! Jag bara vill att detta år nu ska gå fort ;)
Mina tankar kretsar främst kring dekoration, inredning, pynt, dukningen och blommor.. då det är det där mitt största intresse ligger i pyssel, inredning och dekoration. Har redan målat upp en bild i mitt huvud hur jag vill ha det, och det känns som om jag har fått bröllopsfeber för det enda jag tänker på är bröllop, glömmer till och med bort att jag är hungrig ibland :)
Känner mig lite osäker på klänningen, om jag kommer att köpa den i butik eller på nätet.. Hur tänker ni? Vill man inte testa i butik? Jag har ingen aning om vad jag skulle kunna passa i.. Tänker att det kanske inte alls är så man tänkt sig om man beställer från nätet.. Klurigt det där.