Geliicaw skrev 2015-01-20 22:33:59 följande:
Hoppar in här :) jag och gubben min har börjat prata om bröllop 2016. Vi vill gifta oss på pingst :) <3
silversofie skrev 2015-01-21 21:42:16 följande:
Hej! Vad roligt med denna grupp, och att läsa alla era planeringar!
3/1 bytte jag och min kärlek ringar, och planerar att gifta oss i juli 2016. Ooo, så spännande! Jag tycker mycket om att planera och organisera, så det ska bli så roligt att planera ett bröllop.
Hejsan! Hur långt har ni kommit i planeringen då? Vi har fått hem våra ringar och ska växla dem under slutet av månaden/ början av nästa månad, i anslutning till vår årsdag. Så för oss ligger det ännu framför oss att berätta för våra familjer att vi planerar bröllop.
Vi har bokat lokal i vår kommun - en trevlig plats med fin utsikt (lokalen är väldigt populär så här gällde det att vara ute i god tid om man ville ha ett speciellt datum, så när vi var där sist passade vi på att skriva upp oss hos dem på det datum vi tänkt oss.) Det blir under sensommaren nästa år. Vi vet mellan tummen och pekfingret hur många vi blir redan nu, men hoppas på att kunna minska ner antalet gäster något... Det blir en borgerlig vigsel. Utöver det har jag samlat in lite inspirationsbilder och så pratar sambon och jag lite då och då om olika detaljer kring hur vi skulle vilja ha det. Mycket av den andra planeringen ligger fortfarande en bit framåt i tiden, men vips är det dags och sätta fart med den också.
Välkomna till tråden!