idag skrev 2015-01-05 20:39:18 följande:
Vad kul men då är ju ni också på gång med bröllopsplanerna.
Ja vi får nästan åka runt i trakten och leta efter fina platser. Denna årstid är kanske inte bästa tiden för det iof.
Vi ska faktiskt laga maten själva men eftersom det förmodligen blir tapas så är det mesta kall mat. Det funkar ju om det är en varmare månad. Vi vill främst att alla vänner ska komma och det ska vara en riktig fest. Inte så viktigt med lyx.
Förutom att man vill vara fin och ha en fin klänning. Har du/ni funderat på vad ni vill ha på er? Jag är liten så har svårt med storlekar så min faster ska sy min klänning.
Jag håller med dig. Det är svårt att veta hur många som kommer. Vi räknar med ett bortfall på minst 20 personer. Men om dina gäster reser långt så är det kanske fler som inte kommer. Eller så kommer alla långväga gäster med om du har tur
Nej, nej, det här är ju den bästa årstiden för att kika på lokaler - då har ni både gott om tid på er att fatta ert beslut och dessutom så borde de som har hand om lokalerna ha möjlighet att ta emot er och visar er runt, det är det nog värre med kring för-, hög- och sensommaren, exempelvis.
När det gäller kläder tänker jag mig en 50-talsinspirerad klänning med midja. Jag gillar de något kortare klänningarna (tea length) där midjan framhävs lite extra. Dessutom har jag aldrig tänkt mig en klänning med släp eller liknande, men möjligheten finns naturligtvis att jag ändrar mig och ändå exempelvis vill ha en golvlång klänning i slutändan. Vi får se helt enkelt. Min blivande man funderar på en grå kostym som blir snygg ihop med buketten och lite övriga dekorationer i gult.
Ja, det där med bortfall är minst sagt knepigt. Det är ju på förhand jättesvårt att veta om många faller bort så att man borde bjuda några fler eller om nästan ingen tackar nej...