@amandamelissa
Hur mycket kan man planera redan nu? Du kan planera så mycket som du vill. Finns inte direkt någon gräns.
hur mycket skulle ni planerat? Jag har personligen planerat rätt mycket redan och även börjat pyssla vissa grejer, men det är för att jag vet exakt hur jag vill ha det(gifte mig augusti i år så vi ska förnya löftena, vet därför från den gången vad vi ska göra annorlunda). Så det är för mig bara att få ner det på papper.
vet färgtema och inredning, så sånt kommer jag köpa när jag hittar så vi inte får klumpsumma direkt, kan man börja sånt direkt? Ja det kan du, har själv börjat inhandla grejer redan nu då jag hittat det vi ska ha billigt. Bara ni har plats så är det bara bra att börja tidigt, för då är det lättare att få tag i grejer i bra pris. Ebay är ett hett tips och där får man ju räkna med långa leveranstider så beställ på du.
Kan man ha buffe? Ja definitivt. Vi ska ha en hemmagjord buffé denna gången. Tänk bara på att inte göra så himla mycket mat. Folk äter mindre än man tror. Särskilt om du även har efterrätt/er (vi ska ha även sån buffé).
När ska man påbörja inbjudningskort? Det kan du egentligen göra så fort du vet vart ni ska vara, men skicka ut dem gör man ju inte förrän det är 3-6 månader kvar till bröllopet.
Skicka efter hinderprövning? En hindersprövning är giltig i 4 månader så skicka in den ca 2 månader innan, men allra senast 2 veckor innan.
Hoppas du fick svar på dina frågor :)