• Anonym (längtar)

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

Hur går det för er andra med planeringen?

Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

• Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • planering

Hej!

Här kommer en till som blir gift 2016, närmare bestämt maj 2016, det blir ett pingstbröllop.

Det var kul att läsa alla inlägg här och se hur långt alla har kommit i planeringen
    Vi har bokat kyrka och lokal.

Jag tänkte slänga ut en fråga här vad har ni satt för budget?

• kochen93
    planering skrev 2015-02-21 18:04:42 följande:

Hej!

Här kommer en till som blir gift 2016, närmare bestämt maj 2016, det blir ett pingstbröllop.

Det var kul att läsa alla inlägg här och se hur långt alla har kommit i planeringen
    Vi har bokat kyrka och lokal.

Jag tänkte slänga ut en fråga här vad har ni satt för budget?

Kul, grattis och välkommen :) 

Här kommer du nog få höra väldigt varierande budgetar, allt från gratis till säkert 300 000!

Vår budget ligger på ca 140 000, exklusive bröllopsresan ) Hur ser er ut?
  • Eriksberg

Hej!

Vi ska gifta oss i januari 2016 och jag "råkade" hitta min brudklänning och jättefina skor redan förra veckan. Det kändes nästan för snabbt, men det var MIN klänning. Vi har bokat en jättefin lokal på landet med öppna spisar och bjälkar i taket och vi hoppas naturligtvis på snö den dagen.

Vi håller på att titta på kyrkor och där har vi stött på lite "problem" med jättefina, men kanske för små kyrkor. Hur många utöver de vi bjuder kan tänkas komma till kyrkan? Har hört att det händer även om jag själv aldrig skulle göra det??!? Som sagt, vi bor ute på landet och här känner alla varandra...

• planering
    kochen93 skrev 2015-02-21 18:17:07 följande:
    Kul, grattis och välkommen :) 

Här kommer du nog få höra väldigt varierande budgetar, allt från gratis till säkert 300 000!

Vår budget ligger på ca 140 000, exklusive bröllopsresan ) Hur ser er ut?
    Tack!

Vår budget ligger på cirka 60 000 exklusive bröllopsresa (som troligtvis inte blir av direkt), något mer än vad vi tänkt från början. 

Det blir cirka 50 gäster och buffé, vi har tittat på att laga maten själva, men försöker även hitta någon catering som skulle passa budgeten. 

Hur många gäster har ni? 
  • kochen93
    planering skrev 2015-02-21 19:27:52 följande:
    Tack!

Vår budget ligger på cirka 60 000 exklusive bröllopsresa (som troligtvis inte blir av direkt), något mer än vad vi tänkt från början. 

Det blir cirka 50 gäster och buffé, vi har tittat på att laga maten själva, men försöker även hitta någon catering som skulle passa budgeten. 

Hur många gäster har ni? 
    Vad har ni tänkt er för mat? :) Oavsett kanske det vore skönt att ha några som tar hand om maten åt er? :) 

Vi lär hamna mellan 55-65, men vi har inte riktigt bestämt än! Mycket av vår budget drar iväg på maten eftersom vi ska hålla festen på en herrgård... Kuvertkostnaden ligger på ungefär 1000/man, så gästantalet kommer verkligen avgöra slutkostnaden för oss..!
  • planering
    kochen93 skrev 2015-02-21 19:35:59 följande:
    Vad har ni tänkt er för mat? :) Oavsett kanske det vore skönt att ha några som tar hand om maten åt er? :) 

Vi lär hamna mellan 55-65, men vi har inte riktigt bestämt än! Mycket av vår budget drar iväg på maten eftersom vi ska hålla festen på en herrgård... Kuvertkostnaden ligger på ungefär 1000/man, så gästantalet kommer verkligen avgöra slutkostnaden för oss..!
    Vi hade tänkt någon typ av kall buffé, med kyckling, pasta eller potatissallad, såser med mera.
    Vi har tittat på lite olika cateringalternativ men vi skulle vilja komma undan med cirka 100 kr/person, och det är lite svårt att hitta en cateringfirma som gör maten vi vill ha för det priset. Men jag har en snäll familj som är villiga att hjälpa till,
    Serveringspersonal ska vi ha i vilket fall för jag vill inte behöva tänka på det under dagen och så vill jag att min mamma ska slippa ställa upp med det :)

Vi tittade också på att vara i någon lokal som fixade maten och allt men min sambo är arbetslös för tillfället så det blev en prisfråga.

Gifter ni er på herrgården också eller är det bara festen där?
  • MajLiss

Har sådan tur att en av våra vänner e kock!! O ville jätte gärna fixa maten åt oss,tillaga den alltså! Vi kommer me köra på buffé kommer bli ca 100 pers. Hur tänker ni kring tårta??!! Ja hade kunnat tänkt mig o skippa den... Men sambon tycker de e ett måste!!

• kochen93
    planering skrev 2015-02-22 19:16:52 följande:
    Vi hade tänkt någon typ av kall buffé, med kyckling, pasta eller potatissallad, såser med mera.
    Vi har tittat på lite olika cateringalternativ men vi skulle vilja komma undan med cirka 100 kr/person, och det är lite svårt att hitta en cateringfirma som gör maten vi vill ha för det priset. Men jag har en snäll familj som är villiga att hjälpa till,
    Serveringspersonal ska vi ha i vilket fall för jag vill inte behöva tänka på det under dagen och så vill jag att min mamma ska slippa ställa upp med det :)

Vi tittade också på att vara i någon lokal som fixade maten och allt men min sambo är arbetslös för tillfället så det blev en prisfråga.

Gifter ni er på herrgården också eller är det bara festen där?
    Supersmart med kall buffé, då reder den ju sig själv praktiskt taget :) Oavsett är serveringspersonal jättebra, man vill inte behöva låta gästerna hantera smutsdisk och så...

Priset går ju genast upp så snart man väljer meny hos ett ställe, men det har ju klart sina fördelar också!

Vi gifter oss på herrgården, nere vid vattnet. Det känns verkligen skönt, då slipper vi fundera över hur vi ska få gästerna från a till b. 
  • Marleo
    Endora skrev 2015-02-20 17:20:42 följande:
    så kul att ni fått hem dem. Man blir påmind vad som väntar och det är ju så skoj.
    Jag är inte förtjust i rosa, men just gammelrosa tycker jag är fint.

Själv fortsätter jakten på rätt klänning, men svårt, är verkligen en djungel.
    Klänningen är nästan den svåraste biten! Jag började kika för skojs skull i somras när min blivande drog upp bröllopsprat i tid och otid så det dröjde 6 månader innan jag såg den som skakade om hela mitt inre. Men när du väl finner den kan du inte släppa tanken på den och om man tar fram bilden och tittar på den så vibrerar hela ens inre oavsett hur många månader som gått sen du fann den. Hjärta

Ja, det är helt overkligt hur "på riktigt" det blir när man får hem dom. För det står ju där svart på vitt! Solig
    KoA2016 skrev 2015-02-21 17:04:48 följande:
    Wow! Vad fina! Kul, då blir det ju helt plötsligt än mer 'på riktigt' - bröllopet närmar sig! Glad
    Jaaaaa!!! Lite nervös måste jag medge att jag blev. Att se våra namn och vårt datum med ett kort på oss två gjorde allt så sjukt verkligt. Det känns härligt men nervöst! Solig

6:e Augusti 2016
  • Endora

Ni som hittat era klänningar, vill ni visa bild?

jag har klart i huvudet hur min ska vara, men hitta den rätta och på ett bra ställe med är en annan femma.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)