Amandicus skrev 2014-05-23 18:34:44 följande:
Tur att finnar kan engelska! Och en del svenska, till min stora glädje, min blivande jobbar en del internationellt och då kan det dyka upp ett par finnar! (eller finländare?)
Tråkigt att du tapapt vänner, sånt händer. Jag har inte så många längre heller, fast det är ett medvetet val. Har en stor släkt istället. Och social kan man vara ändå! 16-7-16 tycker jag låter bra! Ligger en klang i det.. och ser snyggt ut när det är tryckt på papper/i ringar etc ;) Vi vill ha på hösten, oktober känns bra! Lite svalare luft men ändå inte novembers regnighet. Vi (ok jag) var sugen på femte oktober då det är den dagen vi blev oficiella, mer praktiskt tänk än romantiskt är jag rädd... är ganska dålig på pluttigulliga grejer. Tur att karln också är det. Dock inföll det på en onsdag och.. ja.. Så nu är det antingen 8/10 eller 15/10.
Att hinna med resan i samband med semester låter synnerligen praktiskt. Bra tänkt! Har ni funderat på vart ni vill åka ännu? :)
En del finnar kan engelska i alla fall :)
Jag är född i sverige, min mamma är svenska och hela min mammas släkt bor i sverige!
Att jag sedan hittat en finne att gifta mig med så var ju inget medvetet val.....det bara blev så LOL.
Kreta ligger högt på listan, min blivade reser i jobbet så mitt ett krav är att det skall vara något ställe som han inte varit till OCH ett av de är Kreta ;)
Höst bröllop kan/ är så fina! Det skall ni köra på.