Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?
hej hopp alla glada brudar,
Vart åkte ni/ ska ni åka på smekmånad? Vi letar förfullt och är lite kluvna. Har ni några bra tips?
hej hopp alla glada brudar,
Vart åkte ni/ ska ni åka på smekmånad? Vi letar förfullt och är lite kluvna. Har ni några bra tips?
Vi kom just hem fran Maldiverna for ett par veckor sedan- ett litet paradis som man verkligen inte vill lamna bakom sig. Kan rekomendera varmt!
Bifogar nagra bilder
Ang. Thailand och regnperiod. Nu var det iofs ett tag sen jag bodde i Thailands grannland Laos men det som jag kommer ihåg av regnperioden är att det var mycket fuktigare än andra tider på året (kunde vara svårt att torka kläder utomhus) och att det på eftermidagarna brukade komma ett REJÄLT ösregn. Nästan som en hink vatten, lite coolt faktiskt :) Men bara en kort kort stund sen var det soligt och fint igen! Som Pelle och Maya säger, man hinner knappt packa ihop så är det fint igen. Inte som i Sverige, när det kan regna ihållande i flera dagar i streck och en aldrig ser solen...
Nä, när jag tänker efter hade jag inte långärmat alls faktiskt! Var bara lite småblåsigt en kväll, annars varmt hela nätterna.
Vi åker till Barcelona direkt efter bröllopet, och sen blir det 3 veckor i Asien under hösten, vill gärna kombinera storstad och paradisstrand, funderar på Hong Kong och Bali. Bali har bra väder under sommaren och hösten för er som letar regnfria resmål då :)
Vi åker på kryssning i medlehavet 8 dagar med all inclosive och sedan blir det olika tripper till bla venedig :)
Thailand i november! :) Inga turister i Thailand, låga priser, Sveriges mörkaste månad....då drar vi! :)
Vi åkte till Thailand för första gången förra sommaren (juli-augusti). Det är regnperiod under sommaren, men det betyder inte att det regnar hela tiden eller i flera dagar konstant, utan snarare stora regnskurar lite då och då som varar i max någon timme. Vi var där i 3 veckor och det kunde vara lite molnigt ibland men något regn såg vi nästan inte :) Det är i princip lika varmt året om också, så varmt var det hela tiden... :)
Vill ni ha konstant solsken varje dag kanske ni inte ska åka dit dock, det går ju inte att garantera solsken hela tiden under den perioden... :)